Avatar billede junkerjuks Nybegynder
04. juni 2008 - 09:41 Der er 1 kommentar

[XP Dual Boot] XP installation #2 hænger ved opstart

Jeg bruger den samme maskine til kontornus og musik.

Da det ikke er befordrende for maskinens ydeevne, at loade 500 mb antivirus osv. har jeg lavet en ny installering, hvor jeg ville forsøge med en dual boot konfiguration, så der på den ene partition ligger et fuldt udrustet kontor-xp med the works og så en ultra-skrabet xp med alting disabled, med henblik på maksimal afvikling af lyd.

Så jeg installerer XP Pro SP2 på D-drevet (C er en recover partition på min Dell Vostro). Det virker helt fint. Installerer en ny XP på E-drevet. Installationen forløber smertefrit, men ved opstart af XP #2 hænger maskinen helt og aldeles ved den blå skærm der kommer lige før welcome screen. En enkelt gang loadede den helt, efter 20 min, men det nytter jo ikke noget.

Forslag?
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2008 - 09:51 #1
Prøv at køre en "REPAIR" på dit E-drev http://www.helgec.dk/xp-repair.html