Avatar billede lordsaxo Nybegynder
08. juni 2008 - 14:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Baggrundsbillede i HTML-email (postkort)

Hej eksperter.

Jeg har lavet et meget lille og simpelt script til en kunde, hvor brugerne skal kunne sende postkort fra hans side. Scriptet kan ses og testes her:
http://spisenelefant.easy-web.dk/

Jeg har ingen problemer med at se baggrunds-billedet i min e-mail klient, men min kunde kan åbenbart ikke få billedet frem. Den henter blot billedet direkte fra server, så man behøver sende det med.

Men er der en måde, at sikre sig at folk altid kan se billedet? Skal man evt. vedhæfte det, eller hvordan kan det løses?

På forhånd tak

- Christian
Avatar billede olebole Juniormester
08. juni 2008 - 14:51 #1
<ole>

Rigtig mange klienter er sat til at ignorere billeder - og mange er elendige til CSS. Du kan i stedet vedhæfte billedet - hvilket ikke er særlig optimalt. Ellers kan du bruge den løsning, de fleste postkort sites bruger: Send modtageren en mail med et link til en side, der viser hans postkort. Det kræver, du opbevarer informationerne om kortet i en database - og i linket lægger et id, som refererer til 'kortet' DB'en  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede lordsaxo Nybegynder
13. oktober 2008 - 09:43 #2
Jeg fik desværre aldrig lukket tråden. Jeg lavede en løsning som olebole foreslå, det passede bedst ind til min kundes situation.

Hvis du vil have point, smider du bare lige et svar.
Avatar billede olebole Juniormester
13. oktober 2008 - 14:06 #3
Det kommer her  =)