Avatar billede dktekno Nybegynder
08. juni 2008 - 18:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Copyright eller patent på algoritme?

Jeg har udtænkt min helt egen algoritme, et system som kan løse et teknisk problem (rent software-mæssigt, ikke noget der involverer noget fysisk).

Gælder copyright for algoritmer?
Kan jeg patentere en algoritme?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
08. juni 2008 - 19:27 #1
Du kan ikke patentere en algoritme i Danmark. I nogle lande kan man, men det skal som udgangspunkt være en væsentlig nyskabelse.
Det er ikke copyright på selve algoritmen, men din implementation af den der dækket af ophavsret (som det egentlig hedder).
Avatar billede dktekno Nybegynder
09. juni 2008 - 15:51 #2
Takker for svar :)