Avatar billede m_hansen Novice
12. juni 2008 - 18:21 Der er 10 kommentarer

Import af txt-fil til MySQL

Hej - jeg har et problem - Jeg er fornyligt begyndt at bruge MySQL, og det går sådan set fint - jeg er i dag stødt på et problem - jeg kan ikke finde ud af at importere data til MySQL - helt konkret drejer det sig om en table som jeg har liggende som en txt-fil - den ønsker jeg inporteret til en MySQL tabel - hvordan gør jeg det.
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
12. juni 2008 - 18:37 #1
Bruger du phpMyAdmin?

Hvis ja, så kan du gøre det på denne måde:

1. Åbn din "hoveddatabase".
2. Klik på Import i højre side af vinduet.
3. Tryk på knappen Gennemse og find filen, der skal importeres.
Avatar billede m_hansen Novice
12. juni 2008 - 18:43 #2
Jeg bruger MySQL Query Browser - kender ikke phpMyAdmin...
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
12. juni 2008 - 18:52 #3
Der burde næsten være en funktion der også til at gøre det.
Prøv at lede efter Import i menuen, eller tryk F1 for at få hjælp,
hvor der muligvis også står noget om sådanne funktioner i programmet.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. juni 2008 - 19:28 #4
virtual1ty> Jeg tror at du skal bruge MySQL Administrator (kan downloades gratis) i stedet for MySQL Query Browser..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. juni 2008 - 19:28 #5
Doh! Rettelse:

m_hansen> Jeg tror at du skal bruge MySQL Administrator (kan downloades gratis) i stedet for MySQL Query Browser..
Avatar billede m_hansen Novice
12. juni 2008 - 19:56 #6
Ok - den har jeg også adgang til. Men jeg kan ikke helt gennemskue hvor den mulighed skulle ligge - har kikket efter. Det mest oplagte sted burde være under catalogs, men heller ikke der kunne jeg finde noget. Hjælp funktionen er heller ikke til meget hjælp...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. juni 2008 - 21:32 #7
Har du prøvet under "Restore backup"? Jeg mener at ".bak" filen (som den forventer) er en ganske almindelig txt fil med script i.. men husker det ikke..

Hvordan har du egentligt eksporteret tabellen til txt-filen?
Avatar billede m_hansen Novice
23. juni 2008 - 15:12 #9
langt om længe er det lykkedes mig - dette er mit løsning:

load data local infile 'filnavn'
into table tabelnavn
fields terminated by ';'
;
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. juni 2008 - 18:00 #10
Fik du testet det jeg skrev i 12/06-2008 21:35:50 ?