Avatar billede busch-jensen Nybegynder
13. juni 2008 - 13:46 Der er 2 kommentarer

Fletning med vedhæftede PDF filer.

Hej

Jeg har nogle oplysninger i et Excel ark, som skal bruges i forbindelse med brevfletning og udsendelse af e-mails.

Den nuværende løsning indeholder e-mail adresser og data i to forskellige kolonner i Excel.

E-mail teksten og flette-felter i Word og derpå afsted via Outlook.

Det virker altsammen, men der mangler noget. I hver udsendt mail skal vedhæftes en - for modtageren - specifik PDF fil.

Henvisning til den specifikke PDF fil kan jo indsættes i en kolonne i Excel arket, men hvordan får jeg flettet selve PDF filen med resten af e-mailen, således at PDF dokumentet i den endelige udsendte e-mail er vedhæftet?

Med venlig hilsen
Busch-Jensen
Avatar billede kedde65 Praktikant
13. juni 2008 - 13:48 #1
Det kommer lidt an på hvordan du har lavet det nuværende - lad os se det, så kan jeg give dig et fornuftigt svar :-)

/Christian
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
13. juni 2008 - 14:14 #2
Mit Excel ark ser ud som følger:

1                              2                      3
E-mail                            Vagter                    Vedhæftet fil
busch-jensen@noget-noget.dk    Mandag, 3. juli 2008    C:\Test.pdf

I Word har jeg oprettet et almindeligt dokument, hvor jeg indtil videre har indsat to flette-felter, der henter data fra kolonne 1 og 2.

Jeg mangler at flette dokumentet, som anført i kolonne 3 ind i dokumentet.

Mit Word dokument fletter og udsender e-mailen uden problemer. Så jeg skal bare lige have den sidste detalje med vedhæftning af de anførte PDF dokument i Excel kolonne 3 på plads.

Det er Word 2003. Jeg benytter funktionen Brevfletning under Funktioner.

Busch-Jensen