Avatar billede balzer Nybegynder
13. juni 2008 - 15:29 Der er 8 kommentarer

kan ikke læse cd

min bror har et spil der ikke kan læses på hans ellers ret heftige pc. Hans pc kan læse alt andet pånær dette spil...men samtidig virker spillet på hans laptop...da jeg selv er MAC bruger kan jeg ikke hjælpe ham, men er der nogen der ved hvorfor der bare kommer et cd ikon frem som curser uden der sker mere? når det hverken ser ud til at spillet eller pc'en fejler noget mvh jesper
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2008 - 16:22 #1
Dumt spørgsmål, men er det et spil på en DVD skive og der er kun cd-drev/brænder i pc`en ??
Avatar billede balzer Nybegynder
13. juni 2008 - 16:32 #2
ja det er dvd/cd og spillet er rome total war
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2008 - 16:42 #3
Prøv følgende. Klik på Start – Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet den/dem.

Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor DVD-/CD rom drev
H-klik på drevet og vælg fjern og genstart pc`en
Efter genstart, så lad den selv finde og installere drevet
Avatar billede balzer Nybegynder
13. juni 2008 - 17:01 #4
virker desværre ikke :/
Avatar billede balzer Nybegynder
13. juni 2008 - 17:08 #5
nu kan den heller ikke læse de andre spil
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2008 - 17:12 #6
Så er der noget andet galt, ovenstående er blot en "reinstall" af drevet og en oprydning i 3.part filters fra f.eks brænderprogram.

Sikker på at de er rigtig udført ?
Avatar billede balzer Nybegynder
13. juni 2008 - 17:17 #7
ja han gjorde som beskrevet
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2008 - 17:23 #8
Prøv at udføre denne del igen:
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor DVD-/CD rom drev
H-klik på drevet og vælg fjern og genstart pc`en
Efter genstart, så lad den selv finde og installere drevet