Avatar billede barin998dk Nybegynder
13. juni 2008 - 23:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Avanceret betinget formatering

Excel 2003

Kan man få farvet (baggrundsfarve) en celle, hvis man har markeret en anden celle i samme række?

Altså selve den betingede markering går altså udelukkende på, om  der er MARKERET en anden celle i samme række...
Avatar billede excelent Ekspert
14. juni 2008 - 00:03 #1
Indsæt koden i arkets kodemodul
Hvis en celle  området B10:IV10 er markeret farves A10 rød

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Range("A10").Interior.ColorIndex = xlNone
If Intersect(Target, Range("B10:IV10")) Is Nothing Then Exit Sub
Range("A10").Interior.ColorIndex = 3
End Sub
Avatar billede barin998dk Nybegynder
14. juni 2008 - 06:42 #2
excelent: Det ser fint ud. Pointsene er hjemme, men kan man lave en tilføjelse, således at koden gælder for f.eks. 40 rækker? F.eks. række 10 til 50?
Avatar billede excelent Ekspert
14. juni 2008 - 09:27 #3
jada - gælder det stadig kolonne A så

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Range("A10:A50").Interior.ColorIndex = xlNone
If Target.Row < 10 Or Target.Row > 50 Then Exit Sub
Range("A" & Target.Row).Interior.ColorIndex = 3
End Sub

eller ret til
Avatar billede barin998dk Nybegynder
14. juni 2008 - 09:35 #4
Tak for hjælpen.. :-)