Avatar billede janegil Nybegynder
16. juni 2008 - 11:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan starte 'stoppet' hardware?

En XP-PC jeg har, 'stopper' alltid CD-drevet når noen logger inn. Når et USB-minne e.l. er stoppet, kan jeg ta det ut, og sette det inn igjen. Men CD-drevet får jeg jo ikke ut, ikke uten skrublad. Og 'søg efter ny hardware' krever administrative rettigheter, hvilket jeg har, men ikke brukeren.

(Det egentlige spørsmålet er naturligvis HVA som stopper CD-drevet, men det er vel et rent for generelt spørsmål?)
Avatar billede above- Nybegynder
19. juni 2008 - 13:57 #1
Jeg vil foreslå dig at få en driver opdatering det kan være det vil hjælpe.
Avatar billede janegil Nybegynder
19. juni 2008 - 15:53 #2
Nøyere ettersyn viste at det var mulig å rive CD-drevet ut uten skrublad.

Men løsningen var den moderne versjonen av å ha glemt å tenne for strømmen: PC-en var (uten grunn) gått i power-saving mode.