Avatar billede tbj Nybegynder
18. juni 2008 - 09:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bærbar til grafisk design og webdesign?

Hej alle!

Jeg leder efter en bærbar, som skal bruges til grafisk arbejde og webdesign. Det skal være med IE på Windows, da jeg skal kunne se hjemmesider korrekt ( som flertallet ). Og ellers skal den kunne køre Adobe programmer uden problemer. Photoshop, Dreamveawer m.fl.

Jeg har kigget på denne:

http://www.notebook.dk/ext/mybook/new_konfig_s/index.php?page=step1&r=http://mybook.dk&param=modelId%3D24

Hvad siger I til den?
Og firmaet mybook.dk ?
Avatar billede w13 Novice
18. juni 2008 - 10:23 #1
Det er efterhånden nogle år siden, de fleste hjemmesider så forkert ud i FireFox.
Folk gør sig bare mere umage i dag med at overholde standarderne.
Flertallet bruger måske stadig IE, men man bør bestemt ikke sætte sin lid til, at IE derfor viser sider korrekt.
Avatar billede tbj Nybegynder
18. juni 2008 - 12:03 #2
Jeg er godt klar over hvad du mener. Men jeg bliver nødt til at se siderne i IE. Det er trods alt hvordan det ser ud der tæller og ikke hvad der er mest korrekt i forhold til koderne. Anyway... Det var mere et spørgsmål til hvilken bærbar med Windows jeg skulle anskaffe mig?
Avatar billede haverslev Novice
18. juni 2008 - 12:40 #3
Mybook er en ganske udemærket og holdbar maskine, kan hardware mæssigt osv. sidestilles med Zepto. Jeg har pt. ikke kendskab til, at der skulle være problemer med firmaet eller deres service.
Men hvis du transportere den frem og tilbage hver dag, så ville jeg overveje om ikke en 15,4" bærebar var stor nok.
Hvis 15,4" er stor nok, så er der muligheder i Mybook M16, Zepto 6625WD og Novabook Terminator serien
Avatar billede sesam Nybegynder
18. juni 2008 - 13:07 #5
Køb en MacBook Pro og installer http://www.vmware.com/products/fusion/
Det rykker... :O)
Avatar billede tbj Nybegynder
18. juni 2008 - 13:15 #6
Jeg har kigget på Macbook Pro og den er dyr i forhold til de bærbare med Windows jeg kan finde. Og så ville jeg skulle købe både Leopard, som er med i prisen og derudover Vista.
Avatar billede w13 Novice
18. juni 2008 - 13:20 #7
sesam>> Der er vel heller ingen grund til, at det skal være en MacBook Pro fremfor bare en MacBook, medmindre du vil videoredigere eller har brug skærmstørrelsen.
Avatar billede sesam Nybegynder
18. juni 2008 - 13:24 #8
Nej det kommer jo an på hvor meget kræft du har brug for, men vil helt klart anbefale MacbookPro, hvis du har mulighed for det...
Jeg sidder hver dag, med de programmer tbj nævner, gerne alle åbne på en gang og det klarer den nemt... :O)
Avatar billede w13 Novice
18. juni 2008 - 13:27 #9
Ja, hvis man har pengene til det, er Pro'en nok lækrere. =)
Min pointe er bare, at uanset hvilken Mac, man køber, så kører den overraskende godt, efter min erfaring. Og jeg kender mange med Pro'er, hvor en normal Mac havde været mere end tilstrækkeligt. Det er de fleste bare ikke klar over, når de skifter fra Windows. :P
Avatar billede sesam Nybegynder
18. juni 2008 - 13:40 #10
Jeg er så heldig :O) kun at ha' erfaring med en MacBook Pro, og kan kun ige at jeg ALDRIG skifter tilbage til en Windows PC...
Avatar billede haverslev Novice
30. juni 2008 - 14:41 #11
OK?
Avatar billede tbj Nybegynder
14. juli 2008 - 19:22 #12
Det endte med en Zepto Znote 6625WD - Grafik.

Mange tak for hjælpen alle.