Avatar billede tejsholm Nybegynder
18. juni 2008 - 20:43 Der er 12 kommentarer

Kombabilitet ml. motherboard & grafik-kort

Hej.

Jeg er lidt et låg til det her med hardware. Har skiftet en del ram og kort osv. men det er det.

Nu har jeg endelig fået fat i et relativt nyt grafikkort (Radeon Sapphire X1650 pro) og det klør i fingrene efter at sætte det i min computer.

Mit problem er bare at jeg ikke ved om det er kombatibelt med mit motherboard, som er en gammel sag. Boardet hedder Asrock P4I45PE. Grafikkortet skulle efter sigende være agp-understøttet, men jeg ved ikke om jeg har den rigtige agp-port. Og om der kan ske noget ved at sætte det i.

Hvis kombinationen ikke kan lykkes, er der så nogen der kender et godt og billigt MB, der passer til?

Håber at høre fra jer.

Tejs
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. juni 2008 - 20:58 #1
Jeg TROR, du kan bruge det... men ellers er der måske lidt hjælp her.->> http://www.asrock.com/support/faq.asp?c=VGA
Avatar billede Jensen DK Novice
19. juni 2008 - 07:17 #2
Prøv at sætte det i den brune sokkel, og sørg for at du har hentet den ATI driver der passer til kortet.
Du må ikke voldtage kortet for at få det ned i soklen da det kan være et PCI express x16 og så passer det ikke i den brune sokkel.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
19. juni 2008 - 11:16 #3
ATI kortet findes både til PCI-e og AGP, men hvis du har sørget for at få AGP udgaven er der ingen problemer med samspillet.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. juni 2008 - 14:12 #4
hottadpole det siger jeg faktisk 4 timer før du skriver din kommentar.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
19. juni 2008 - 16:21 #5
Det gør du sør'me også. Jeg har nok ikke været rigtig vågen.
Avatar billede tejsholm Nybegynder
19. juni 2008 - 23:16 #6
Tusind tak for kommentarene :)

Dejligt med så hurtig hjælp!

Men nu kommer min uvidenhed frem igen: Hvad er det for en ATI-driver i snakker om? - Og skal jeg hente den og installere inden jeg sætter kortet i? - For sådan plejer det da ikke at være...
Avatar billede tejsholm Nybegynder
19. juni 2008 - 23:17 #7
Forresten... Det er AGP-versionen kan jeg se på æsken... Skal jeg bare prøve eller hvad? Kan der ske noget farligt? - Vil helst ikke brænde noget af...
Avatar billede tejsholm Nybegynder
19. juni 2008 - 23:21 #8
Og hvordan fungerer det her med points? Vil jo gerne give jer nogen!
Avatar billede Jensen DK Novice
20. juni 2008 - 06:33 #9
Du kan roligt sætte kortet i der sker ikke noget med afbrænding driveren kan du hente først så lægges den ind når du genstarter, prøver lige at finde en driver til dig.
Du markerer ude til venstre svaren og trykker på accepter så har du givet point og lukket spørgsmålet, du kan læse dette link. http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
20. juni 2008 - 06:58 #11
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 08:43 #12
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar