Avatar billede tommypedersen Nybegynder
22. juni 2008 - 11:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdatering til vers. 2008

Hej kollegaer:-)

Vi har skubbet opdateringer til v. 2008 så længe som muligt, men nu skal vi til at i gang!
Findes der er nemmere måde end at benytte installations CD'?

Jeg har prøvet det, men for det første spørger den ikke om hvor den skal finde den gamle installation(altså henter den nok installationen fra der hvor v. 4.0 var installeret - surt for alle netværksinstallationer)

Når den så er færdig med installationen, finder man ud af at den ikke har kopieret databasen med, kun opdateret c5direct.sys!
Ved første start går systemet så i gang med opdateringen af selve databasen! Jeg havde læst at leverede og ikke fakturerede ordre skulle køres tilbage (vi har kunder med 3-400 åbne ordre - fuck), men alligevel finder den nogle fejl i 6-7 år gamle arkiverede ordre, og nægter at opdatere databasen???

Jeg har prøvet at lave en clean installation og lagt HF007 på, for derefter at kopierer database + c5direct.sys over (ala opd. til v. 4.0) men det virker slet ikke!

Hvem har lige et par guldkorn til en hurtig opdatering???

Skal c5util.usr opdateres manuelt?

//Tommy
Avatar billede leif Seniormester
22. juni 2008 - 13:36 #1
Jeg har desværre ikke et sæt 2008 koder så jeg kan teste min egen installation.

Men ligger C5 på et Netværksdrev ? Så prøv at lav opdateringen direkte på den maskine som har det liggende.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
22. juni 2008 - 20:13 #2
Det står alt beskrevet i "Oversættelses kit.pdf", der vist kom med HF005

Har prøvet både med og uden databasetilretninger og det virker:-)

//Tommy
Avatar billede mariaf Juniormester
23. juni 2008 - 19:50 #3
Hmmja, det gør det, men du skal ikke have mange specialtilretninger før det er noget af en omgang.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
23. juni 2008 - 19:54 #4
Ja, jeg frygter det værste! Vi har kunder med rigtig mange tilretninger:-(
Godt man har rodet med XAL med engelske kartoteksnavne!
Avatar billede mariaf Juniormester
23. juni 2008 - 20:23 #5
Du bliver skuffet - kartoteksnavne og feltnavne følger ikke XAL.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
23. juni 2008 - 21:58 #6
:-(
Avatar billede leif Seniormester
24. juni 2008 - 09:53 #7
Damn, jeg glæder mig ikke til at vi skal opdatere. Vi har en hel del tilretninger. så mange så vi har ubegrænset Forms og Rapporter. Nå, men nogen udfordringer skal man have