Avatar billede emetico Nybegynder
23. juni 2008 - 19:42 Der er 11 kommentarer

Vista 64 bit fryser

Hej med jer..

Det her er en vanskelig opgave, så den får max point.

Jeg har lige købt en ny "Super computer" men den fryser af og til.
Jeg har oplevet at den har fryset i Age of Conan & Internet Explore da jeg surfede rundt.

Mit system.

Nvidia 790i Bundkort, Intel 3.0Ghz Dual core CPU Socket 775.
2 stk XFX Geforce 9800gx2 (Kan køre SLI)
8gb ddr3 Ram 1333mhz
1010Watt Strømforsyning.
Razer Keyboard Tarantula.
Razer Mouse Lachesis.
Samsong Widescreen Fladskærm.
Soundblaster Ekstremegamer X-fi lydkort.
Windows Vista Ultimate 64 bit

Jeg har haft den hos dem jeg købte den af og få den stress tested, og der fandt de ingen fejl, Så spørgsmålet er jo hvad det kan skyldes at den fryser.

Nogen gange fryser den med det samme og andre gange kan jeg spille eller surfe rundt i længere tid.
Avatar billede madsens90 Praktikant
23. juni 2008 - 20:19 #1
Well.. Det er ikke sikkert, men nogle Vista computere får disse mærkelige fejl efter at Service Pack 1 er installeret.

Nu ved jeg ikke hvor ny den er, men hvis du har haft den i en måned eller mere, kunne der måske være sandsynlighed for en virus eller lign.
Du kan evt. spørge på spywarefri.dk om der er mulighed for virus, og så beder de dig nok højst sandsynligt kører noget der hedder en "Hijackthis".. Men kan du som sagt få mere at vide om på www.spywarefri.dk
Avatar billede emetico Nybegynder
24. juni 2008 - 18:40 #2
Den er 14 dage gammel og mulighed for virus er der jo altid, så jeg vil køre sådan en test.

Men kunne det muligvis skyldes mit keyboard og mus driver?
Måske mine ram for, for lidt strøm?
Eller et kodec jeg installeret for at kunne se avi film?

Jeg giver lige et respon på virus når jeg fået tjekket det.
Avatar billede madsens90 Praktikant
24. juni 2008 - 22:25 #3
Er altid gladf or respons. ;)

Hvis den er helt ny burde dine ram ikke kunne få for lidt strøm, da den står på "auto" på alle nyere computere end 10 år eller sådan noget.
Der er selvfølgelig mulighed for at det er dine kodecs, men tvivler.

Har noget du kan prøve, som tager 5 min, som tester nogle forskellige ting på dit grafikkort:

1. Hold windows-tasten inde, og tryk på r (for "run/kør")
2. skriv "dxdiag" uden anførelsestegn.
3. Kør de forskellige menuer igennem, og tag de forskellige tests, der er på de forskellige sider, og se om den melder ud med nogle fejl.

Håber det hjælper!
Avatar billede madsens90 Praktikant
24. juni 2008 - 22:28 #4
Du kan i øvrigt kører de forskellige menuer igennem ved at trykke på "Næste side" ved dansk windows installation.

Hvis du ikke kan kører nogle "tests" på de forskellige sider, "håber" jeg det er virus, da vi så i det mindste ved hvad det er. :-)
Avatar billede emetico Nybegynder
25. juni 2008 - 18:34 #5
Jeg kommer først hjem til computeren i morgen, så jeg prøver de ting du har skrevet også kommer jeg lige med respons :D
Avatar billede madsens90 Praktikant
25. juni 2008 - 22:47 #6
Helt i orden du!
Avatar billede emetico Nybegynder
26. juni 2008 - 21:28 #7
Så nu har jeg installeret de rigtige drivere til mit keyboard & Mus. jeg har fået 64 bit kodec også har virus testet den.

Inden i dxdiag fandt jeg ud af at jeg kørte med default system bios. Er det normalt?
i lyd 1 & 2 fik jeg denne meddelse:
Filen ctaud2k.sys er ikke signeret digitalt, hvilket betyder, at den ikke er testet af Microsofts Windows Hardware Quality Labs (WHQL). Du kan muligvis få en driver, der er kompatibel i henhold til WHQL-logoet fra hardwareproducenten.

Betyder det noget eller skal jeg lede efter en anden driver?

Indtil vidre har den ikke fryset, men det kommer nok.
Avatar billede madsens90 Praktikant
26. juni 2008 - 23:14 #8
Jeg håber at de 64 bit kodec har "fixet" din computer.
De beskeder du får er helt normale, og betyder ingenting, og at den kører på default system bios er også helt i orden.

Skriv lige hvis den fryser, så jeg ved om problemet er klaret.

Hvad meldte din "virus scanning" ud?
Avatar billede emetico Nybegynder
27. juni 2008 - 08:34 #9
Min virus scanning fandt ikke nogen virus, men den fandt 17 cookies som  jeg bruger for automatisk at logge på de forskellige hjemmesider.

Den frys igen, så jeg er træt af den ;)
Avatar billede madsens90 Praktikant
27. juni 2008 - 22:44 #10
Smid den ud og køb en ny.. :D
haha.. ej.

Jeg er tom for mulige idéer så. :S Er jeg sq ked af, men hvis jeg kommer i tanke om noget skal jeg nok melde ud! :-)
Avatar billede jacx Nybegynder
23. juli 2008 - 20:35 #11
Hey

har du stadig problemet ?

Det kan forekomme at vista begynder at fryse efter installationen af SP1. At den fryser i AOC, kan du ligeså vel give spillet for, det er fyldt med bugs af den væreste kaliber, men at den fryser i en browser, eller endda hvis den bare står og idler er en anden sag... Jeg har stortset samme system som dig, og har haft samme problem... Jeg har skrevet en længere smører på et andet forum (på engelsk) om hvad jeg har gjort for at slippe af med alle former for frysning, men du kan forsøge det her først, og hvis det så fortsætter kan du prøve nogle andre ting... Du skal ind i din bios og lave følgende setting...

har linket hvordan min bios er opsat, og det virker.

http://www.jbpro.dk/Bios2.jpg
http://www.jbpro.dk/Bios3.jpg
http://www.jbpro.dk/Bios4.jpg
http://www.jbpro.dk/Bios5.jpg

Det sidste link skal memory volten selvfølgeligt svare til det dine ram kører med i Volt.. (læs nedenunder først)

Er dine RAM EPP 2.0 kompatible ? (SLI-Ready)... det kan du se ved om de bliver detected i bios der hvor der står EPP 2.0, hvilket vil sige at bundkortet selv opsætter Volt og timings... Hvis de ikke er skal du selv sætte dine timings, og volt.

Håber du kan bruge det til noget.

MVH

Jacx