Avatar billede fido26 Praktikant
25. juni 2008 - 21:09 Der er 9 kommentarer

Problemer med trådløst netværk med yousee

Hejsa!

Jeg har købt en D-link DI-524 og ville så gerne have trådløs netværk med min bærbare. Jeg har You See internet og jeg kan gå på nettet, hvis kablet fra modemmet er sat direkte i pc'en men så snart jeg sætter D-link routeren til kan jeg ikke. Heller ikke med et patch kabel direkte fra routeren til pc'en. Jeg kan gå få kontakt til routerens konfiguration via det trådløse netværk og jeg kan også få forbindelse men ikke til internettet. Det er som om at firbindelsen mellem modem og router ikke er oppe.....

Nogen idéer???

/Fido26
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
26. juni 2008 - 08:52 #1
Du må ikke konfigurerer dit net via det trådløse net. Det anbefales at du kabler mellem router og pc under opsætning af router.

Så vil jeg da anbefale dig at læse lidt her: http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CnptFMIC4AStFCF834mptYIe5XTNvhLPG3yV3oVI5/j6ltbNlwaaRp7ytsRWm5kC9PiO52eLCGv9yUQC5gx5/PL9b0TI+4+jcJgo0eXqtLbpyV6hnDrXPdfJrONuxrqBA=
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
26. juni 2008 - 09:19 #2
Grunden til du ikke for forbindelse til internettet er at Yousee låser forbindelsen til din MAC adresse, men andre ord, du skal aktivere din internet forbindelse igen, lige som da det blev sat op første gang.
Avatar billede nva Praktikant
26. juni 2008 - 10:02 #3
Eller clone mac-adressen fra din pc over i routeren.
Avatar billede fido26 Praktikant
30. juni 2008 - 19:56 #4
Hvordan cloner man mac adressen over i routeren?? Jeg kan nemlig ikke lige umiddelbart hitte ud af hvor jeg kan aktivere min webspeed igen....
Avatar billede jakobcl Nybegynder
30. juni 2008 - 20:50 #5
Yoo fido26,

Pröv at gå gennem denne opsätningsguide.

Step 1.
- Altid kabel fra Modem til routerens WAN port og med kabel fra  routerens port 1,2,3 eller 4 til pc.
- Åben internet explorer
- I adressefeltet skrives 192.168.0.1
- Brugernavn/username = admin
- Adgangskode/password er tomt.
- Tryk OK/Log In
(Hvis der ingen kontakt til 192.168.0.1 kan det prøves at resette routeren, ved at holde reset knappen bagpå routeren inde i 10 til max 15 sec.)
(Evt. også tjek om PC'en på Lan forbindelsen får en IP adresse der hedder 192.168.0.xxx)

(Hvis der skal opdateres firmware, gå da til Extra Step 2 nu og så tilbage til Step 2.)

Step 2.
WAN Opsætning
- Gå ind på HOME og WAN til venstre.
- Skal normalt være afkrydset i DYNAMISK IP ADRESSE
(De fleste internetudbydere i Danmark bruger dynamisk ip adresse)
- Husk at trykke APPLY og derefter CONTINUE

Step 3.
Kryptering
- Gå ind på HOME og WIRELESS til venstre.
- Under NETVÆRKS ID eller SSID skrives det navn det trådløse netværk ønskes at hede.
(Hvis der er tale om ændring af allerede eksisterende trådløst netværk, skal dette navn ALTID ændres)
- Security foreslås til WEP. (WEP kan også være et felt hvor man vælger ENABLE)
- Web Encryption = 64Bit
- Key Mode/Type = HEX
- Key/Web Key 1 skal være en 10 cifret kode. Alle tal må bruges samt bogstaver fra A-F.
(Denne kode skal kunne huskes)
- Husk at trykke APPLY og derefter CONTINUE

Step 4.
Status tjek
- Gå ind på STATUS
- Under afsnittet WAN skal der være en IP Adress, som ikke må være 0.0.0.0
- Hvis den er 0.0.0.0. tryk på knappen DHCP RENEW.
- Hvis den stadig er 0.0.0.0 prøv EKSTRA STEP 1.
- Efter EKSTRA STEP 1 start forfra med Status Tjek Step 4.

Ekstra step 1.
CLONE Mac Adress
- Gå ind på HOME og WAN
- Tryk på knappen CLONE MAC ADRESSE. Derved får Routeren PC’ens MAC Adresse. (Skal oftes bruges hvis man netop har være på nettet med kabel direkte tilsluttet til modem, idet at IP adressen så kan være fastlås til PC’ens MAC adresse)
- Husk at trykke APPLY og derefter CONTINUE

Ekstra step 2.
Firmware updatering.
- Åben internet explorer og gå ind på www.dlink.dk
- I øverste venstre hjørne, under hurtig produktsøgning, skrives model nr. for Router (f.eks. DI-524) og tryk derefter GO.
- Til højre under Mere Information vælges Teknisk Support.
- Find seneste driver ca. midt på siden.
- Download og gem den på skrivebordet. (når den er downloaded trykkes luk)
- Find den mape der er downloaded på skrivebordet
- Højreklik på den og vælg udpak. Udpak til skrivebordet.
- Det er bin eller bix filen i det udpakkede der er vigtig. Husk hvor den ligger.
På Routerens side.
- Gå under TOOLS og FIRMWARE til venstre.
- Under FIRMWARE trykkes på Browse/gennemse
- Find og vælg den udpakkede bin eller bix fil.
- Så skulle stien til filen blive synlig til venstre for browse/gennemse knappen.
- Husk at trykke Apply og Continue.
Avatar billede fido26 Praktikant
01. juli 2008 - 21:21 #6
Har netop clonet MAC adressen og nu kan jeg gå på nettet med et kabel i routeren men når jeg prøver at koble op på det trådløse netværk, så står den bare og prøver at koble op men så sker der ikke mere. Jeg har prøvet at deaktivere det trådløse netværk og aktivere det igen men det hjalp heller ikke.

Andre idé'er??
Avatar billede nva Praktikant
02. juli 2008 - 07:52 #7
Har du kryptering på? Hvis du har kan du prøve at slå det fra - bare for at se om det gør en forskel.
Avatar billede jakobcl Nybegynder
02. juli 2008 - 08:26 #8
Hej igen,

Får du lov til at skrive en adgangsnøgle når du opretter forbindelse ?
Og som nva foreslås, hva sker der hvis du ikke har kryptering på ?
Avatar billede fido26 Praktikant
07. marts 2012 - 11:38 #9
Hejsa!

Jeg fik det til at køre dengang med hjælp fra TDC men jeg vil godt dele pointene ud alligevel, så hvis i svarer, så fordeler jeg pointene imellem jer.....