Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
25. juni 2008 - 23:41 Der er 18 kommentarer

Ændre ikon i Adresse linien.

Hej

Hvordan ændre man det ikon (Til sit eget)i starten af Web browser adressee linien (Før http://)som i Ekspertens adresse.

Jeg bruger FrontPage 2003, til og lave Hjemmesider i.

Er der nogen der kan hjælpe.

VH
Kreidler Driver
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2008 - 23:46 #1
Du kan tegne det selv: http://www.favicon.cc/  - følg blot deres anvisninger
26. juni 2008 - 07:00 #2
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
26. juni 2008 - 09:49 #3
Tak for svarene, jeg kan godt se det er sådan man gør, men jeg kan ikke få det til og virke (Tror jeg), det virker ikke når jeg tester det Hjemme fra jeg bruger IE7, jeg har lagt omtalte favicon.ico på Roden af mit Websted som afvist, men som sagt det virker ikke Hjemme fra, så jeg må lige en tur i byen og teste.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juni 2008 - 10:26 #4
Et link og vi kan også teste ...
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
26. juni 2008 - 10:46 #5
Ja det kunne jeg jo http://www.kreidler-florett.dk det skal siges, at jeg Hoster selv min Hjemmeside på en Synology DiskStation DS107+, og kører derfor med de fornødne Forwardinger til egen IP.

Kan det have noget og sige?

VH
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juni 2008 - 13:53 #6
Det kan det del godt. Den skulle gerne leveres som en "image/x-icon", men hos dig bliver det til "text/html". Der sidder en lille Apache i sådan en dims, ik'? Den må kunne konfigureres.
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
26. juni 2008 - 15:50 #7
Ok, så bevæger vi os ud i noget jeg ikke ved noget om, men den er sendt fra HappyIcon og direkte til Web Roden, kan Det være fordi min Server ikke understøtter det Format der bruges.

VH
26. juni 2008 - 17:27 #8
Jeg har oplevet at den _ikke_ virker ved brug af IE7 men godt i IE6. Check lige om det er pointen...
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
26. juni 2008 - 17:48 #9
Det skriver de også noget om på en af de to sites der henvises til, det var derfor jeg ville ud i byen og checke, men der må være nogen her der kan fortælle om det virker under IE6.

VH
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
26. juni 2008 - 20:16 #10
Det virker heller ikke under IE6

VH
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
26. juni 2008 - 20:58 #11
Nu virker det hvis jeg går direkte på min server, men ikke fra kreidler florett.dk og det gjorde det ikke før, går der noget tid før det virker? jeg har bemærket at når jeg selv gemmer en Hjemmeside, så går der noget tid før iconet ændre sig til sig sidens eget.

Jeg har uploadet icon filen til Rod mappen på mit Web hotel. så må vi se om det kommer til og virke også.

VH
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
26. juni 2008 - 20:59 #12
Ups. skulle lige have med, at det er under IE7 det virker.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juni 2008 - 21:26 #13
Du skal "blot" have indstillet din Apache-server til at aflevere nævnte content-type for .ico-filer. Når det er en forkert content-type, så kan man være (u)heldig.
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
26. juni 2008 - 21:50 #14
Ok det lyder jo nemt!!! og hva betyder det lige, du er ude i noget jeg intet ved om desværre.

Men jeg plejer, og være god til og blive guidet:o)

VH
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juni 2008 - 22:16 #15
Nu ved jeg ikke noget om din "dims", så jeg kan nok ikke guide. Men en ssh- eller telnet-forbindelse og så finde en konfigurationsfil til Apache - det er hvad der skal til, sådan ca.
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
26. juni 2008 - 22:37 #16
Det er sjovt nok du nævner det, for efter den sidste opdatering til den, har jeg fået mulighed for og få adgang til maskinen, både via Telnet og SSH men problemet er, at jeg aner ikke hvad det er og hvordan det virker:o(

VH
Avatar billede 50ccm Juniormester
18. august 2010 - 14:14 #17
point til erikjacobsen, kan du ikke smide et svar så jeg kan få lukket denne tråd.

VH
Avatar billede 50ccm Juniormester
26. august 2010 - 17:20 #18
ok jeg lukker tråden selv.