Avatar billede sesam Nybegynder
26. juni 2008 - 10:48 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Spejl og delign af to mac'er

Hej,
Jeg er den lykkelige ejer af en macbookpro & en iMac.

Mit problem er så bare at jeg gerne vil lave et "spejl" af min macbookpro på min iMac.

Grunden til dette er at jeg hjemme arbejder på min macbook og på mit arbejde vil jeg gerne arbejde på min iMac, disse maskin setups skulle gerne være identiske...

Kan jeg det? Hvordan?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
26. juni 2008 - 11:13 #1
Tag installationsDVD'en med på job.
-samt et FireWire-kabel

Format harddisk på bærbar.

-når installationen er færdig, spørger den hvad du gerne vil
Her vælger du "Hent indstillinger, programmer og filer fra anden Mac"

Så fortæller den dig hvad du skal og hvornår.

Du skal dog regne med at det tager minimum 3 timer før du igen kan bruge NOGEN af maskinerne, da overførslen ikke er "bare lige"

Og vupti - 2 ens maskiner (du kan fravælge programmer, filer eller andet i begyndelsen af opsætningen til overførsel af disse data.)

Go fornøjelse!
-har selv gjort nøjagtigt det samme . . .
Avatar billede sesam Nybegynder
26. juni 2008 - 11:24 #2
Jeg vil gerne lave et spejl af min bærbare på imac'n, så smækker jeg vel bare DVD'n i imac'n eller?
Avatar billede sesam Nybegynder
26. juni 2008 - 11:26 #3
Hvordan synkronisere du data imellem de to maskiner?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
26. juni 2008 - 23:46 #4
Som svar nr 1.
-men DVD i iMac. Korrekt.

Og det er eddermame nemt.
-du bliver positivt overrasket . . .
Avatar billede sesam Nybegynder
14. oktober 2008 - 10:28 #5
aeblenet>> ny lykkedes det mig endelig at få tid til at få "spejlet" mine mac'er ;O)
Nu er problemt så bare at jeg ikke kan logge ind på den af mine MAC'r jeg har spejlet!
Selvom den viser den rigtige bruger og password hint???
Avatar billede sesam Nybegynder
17. oktober 2008 - 08:00 #6
Jeg fiksede det... Takker for hjælpen...