Avatar billede narkona Praktikant
27. juni 2008 - 11:42 Der er 8 kommentarer

auto send emails via PHP hosted på synology 107+

jeg har en synology 107+ som har en webserver med php og sql.
ønsker at jeg ugentligt på et bestemt tidspunkt får tilsendt en email. hvad findes der at muligheder som kan køres på den nas?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juni 2008 - 11:51 #1
http://cronjob.de/ til at hente en side, der sørger for at sende den email. Men i princippet kan du installere cron på din lille dims.
Avatar billede narkona Praktikant
27. juni 2008 - 13:00 #2
er totalt noob omkring det..
hvad skal jeg gøre? nogle guides?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juni 2008 - 13:09 #3
Ja, hvad er du i tvivl om?
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. juni 2008 - 13:37 #4
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juni 2008 - 13:58 #5
Aha, så der kører cron på sådan een ;)
Avatar billede bitmatic Nybegynder
27. juni 2008 - 15:49 #6
Jeg har en 207, jeg har sat op til at hente noget ftp hver nat via et cron job.

Det er egentlig bare en linux box, og du kan få adgang til den via telnet hvis du installerer de rigtige sw-stumper på den.

start evt. her:
http://www.synology.com/enu/support/releaseNote/telnet.php
Avatar billede bitmatic Nybegynder
27. juni 2008 - 15:54 #7
Faktisk ser jeg lige at der er kommet en firmware update fra Synology her for et par uger siden. Den indeholder telnet og SSH som standard.... Så nu behøver du ikke en gang selv hacke din box for at få adgang :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. juni 2008 - 19:34 #8
Du kan under:

Netværksservicer -> Terminal -> Aktiver SSH
Så kan du med putty, forbinde til din "server".
Og via:

cd \etc\
vi crontab
kan du tilføje et job, som udføres igen og igen, på et givent tidspunkt.