Avatar billede ebe Praktikant
28. juni 2008 - 20:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

tre korresponderende lyskontakter

Hi,

jeg vil gerne kunne tænde og slukke loftslampen fra tre kontakter. Er der nogen som har et skema hvordan man gør? Jeg kender systemet kun med to. Det ville være dejligt med et diagram.

Tak,
hilsen Ebe
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juni 2008 - 20:36 #1
Hvorfor får du ikke bare en kontakt med fjern betjening og ekstra fjernbetjeninger?
Avatar billede ebe Praktikant
29. juni 2008 - 12:27 #2
Hi John,
Det bliver et rum til snart teenage tøsen, med en kontakt ved altandøren, en ved døren og en på hemsen. Fjernbetjeninter er dyrere og har det med at blive væk. Og da jeg nu alligevel laver installationen fra bunden, kan jeg lige så godt lave det rigtigt. hilsen Ebe
Avatar billede falster Ekspert
29. juni 2008 - 14:38 #3
Vekselstrøm har jeg aldrig kunnet gøre mig klog på. Men msåke her

http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/installationer/korrespondance.php

... da der bl.a. står:

"Hvis et korrespondancesystem har brug for mere end to tænd/sluk-steder er det krydsningsafbrydere der skal bruges udover de obligatoriske to korrespondanceafbrydere."
Avatar billede ebe Praktikant
30. juni 2008 - 03:12 #4
tak falster, den er hjemme... gider du være sød og lægge et svar? hilsen ebe
Avatar billede falster Ekspert
30. juni 2008 - 16:24 #5
Gerne. Held og lykke med projektet.
Avatar billede ebe Praktikant
01. juli 2008 - 09:07 #6
takker :)