Avatar billede secufino Nybegynder
29. juni 2008 - 00:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

drivere til hp pavillion efter nedgradering fra vista til xp

hej kloge hoveder :-)
jeg har after xp install ingen netforbindelse og tror det (i første omgang) handler om at finde chipset drivere? men jeg aner ikke hvilke betegnelser der skal søges på?
jeg har har prøvet forskellige diagnose programmer, belarc og everest...
hp har ikke lavet dem til xp så jeg skal have fat i en producent...

her er klippet i belarcs info er det noget af dette?

Hewlett-Packard HP Pavilion dv9500 Notebook PC Rev 1
Windows XP Professional Service Pack 2 (build 2600)
2,00 gigahertz AMD Turion 64 X2
Board: Quanta 30DA 85.17
BIOS: Hewlett-Packard F.07 08/09/2007
MATSHITA DVD-RAM UJ-861H [CD-ROM drive]
SAMSUNG HM250JI [Hard drive] (250,06 GB) -- drive 0
USB DISK 2.0 USB Device (4,00 GB) -- drive 1
Primær IDE-kanal [Controller] (2x)
Sekundær IDE-kanal [Controller] (2x)
Standard Dual Channel PCI IDE-controller (2x)
Standard Enhanced PCI to USB Host Controller
Standard OpenHCD USB-værtscontroller
OHCI Compliant IEEE 1394-værtscontroller
Microsoft AC-adapter
Microsoft ACPI-kompatibelt Control Method-batteri
USB-brugerstyret inputenhed (HID)
Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
HID-kompatibel mus [Mouse]
PS/2-kompatibel mus [Mouse]
SDA Standard-kompatibel SD-værtscontroller
USB-lagerenhed
USB-rodhub (2x)

håber der nogen som er skrap til det.
Avatar billede secufino Nybegynder
29. juni 2008 - 01:09 #1
det er helt nøjagtigt en HP Pavilion dv9653eo Notebook PC
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2008 - 08:18 #2
Avatar billede secufino Nybegynder
29. juni 2008 - 10:02 #3
Hey Treatmice
Den har jeg prøvet men den eneste "livsvigtige" driver på siden er vel Winflash?
Iøvrigt siger den at den ikke duer til min. hvis man nærlæser info inden install står der også kun bla. 9500 og 9900 serierne (altså ikke 9600)
totalt underligt når jeg selv har browset hp`s side igennem.??

Jeg skal have fundet ud af hvilken hp model nr der er magen til min, men solgt med xp (til erhvervskunder) for at tage xp driverne derfra, men hvordan i ..... finder man ud af det?
Avatar billede secufino Nybegynder
29. juni 2008 - 10:50 #4
jeg har fået net og er igang med denne vejledning # sidste svar
http://forums11.itrc.hp.com/service/forums/bizsupport/questionanswer.do?admit=109447626+1214729076150+28353475&threadId=1220308

her er også noget brugbart m. automatisk driver locate:
http://www.eksperten.dk/spm/827808

og hvis du har opgivet er her om at bestille recovery cdèr eller følg sidste # svar hvis du ikke vil give op.

Jeg glæder mig til det dribler x12 uden vista :-)

hip hip hurra...
Avatar billede secufino Nybegynder
29. juni 2008 - 10:51 #5
det var denne jeg ikke fik klippet ind mht recovery cdèr:
http://www.hol.dk/traad.aspx?tid=415448&fid=24
Avatar billede secufino Nybegynder
29. juni 2008 - 14:27 #6
automatisk driver detektion crashede min explorer, så jeg investerede i driveragent 30$

det hele kører bare dejligt, giv ikke op!