Avatar billede nfrank Nybegynder
30. juni 2008 - 08:52 Der er 4 kommentarer

Hvor meget maskinkraft til hvilket OS

Jeg lurer på at købe en laptop, men hvad er nødvendigt for at køre Vista?

En ting er hvad Microsoft mener, noget andet er hvad der er pratisk nødvendigt. Hastighed, dual core, RAM, diskstørrelse, videohukommelse?
Avatar billede peet-49 Novice
30. juni 2008 - 08:55 #1
Diskstørrelse er ikke et problem i en ny laptop, der burde være mindst 2Gb ram, en dualcore kan multitaske, så det vil i visse situationer føles hurtigere, da den ikke mister hastighed, når den udnytter begge kerner.
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
30. juni 2008 - 09:58 #2
Som der bliver sagt, så min. 2gb ram.. sad min min IBM bærbar med 1gb ram på vista.. og nøj var ved at få lange Noss** af det.. så 2gb min.. så kører den, og ja hold dig til Dual core de kører altså bare bedre og har mere overskud
Avatar billede nfrank Nybegynder
30. juni 2008 - 11:08 #3
Er det så lige meget med dual core processorens hastighed?

Vista er ganske vist det nyeste skud på stammen, og XP er ganske vist ved at drosle ned, men ellers ser det ud til at man får væsentligt mere ved at investere i 1GB RAM og en ordinær processor og så XP.

Jeg er dog mest tilbøjelig til at ofre lidt mere for at få det nyeste, og så se stort på at det er samme hastighed til trods for den kraftigere computer.
Avatar billede peet-49 Novice
30. juni 2008 - 15:05 #4
michaelkaas-> Hvorfor gentager du mig?