Avatar billede tjekdenne Nybegynder
30. juni 2008 - 12:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gendanne data efter hurtig formatering af harddisk

Problem:

Vil gerne have fat i en meget vigtig exel-fil, som jeg ikke havde taget backup af inden jeg geninstallerede windows.

Oplysninger om installationen:

1:
Under installationen slettede jeg de partitioner som var på hardisken ved hjælp af windows CD-en.

2:
Mht. formatering valgte jeg "hurtig formatering NTFS"

3:
Filen lå på skrivebordet inden installationen.

4:
Jeg kørte IKKE programmer som Killdisk, eller andre lignende programmer først.

Ønsket løsning:

Et program - hvis det er muligt - som kan genskabe/finde - de data der lå på maskinen inden den nye installation
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2008 - 12:31 #1
http://www.helgec.dk/lost%20data.html husk at bruge "fileoption" for ikke at drukne i data
Avatar billede newcommer Nybegynder
30. juni 2008 - 13:03 #2
Her er en anden gratis mulighed. Det kan jo være rart at have flere.
http://www.pcinspector.de/Sites/file_recovery/info.htm?language=1
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
30. juni 2008 - 13:48 #3
Jeg har prøvet newcommers forslag inden jeg oprettede spørgsmålet - uden held.

Mht. helgec forslag, så synes at det program virker for bøvlet.
Avatar billede newcommer Nybegynder
30. juni 2008 - 14:22 #4
Testdisk er nu ikke så bøvlet, som det måske ser ud ved første øjekast.
Bare følg helgec´s anvisning og se på illustrationerne. Det virker faktisk.
Du kan da prøve:)
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2008 - 14:23 #5
"Mht. helgec forslag, så synes at det program virker for bøvlet." Du syntes at klikke på 2 ikoner virker for bøvlet? Ved du hvad så vil jeg sgu håbe at du får lov til at sejle din egen sø
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
05. august 2008 - 16:33 #6
lukker igen, betaler mig fra det