Avatar billede tif12345 Nybegynder
03. juli 2008 - 12:37 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Tandlæge rodbehandling - hvad har det kostet jer?

Lidt halv arrig over at have brugt ferieopsparingen på et tandlægebesøg, blev jeg lidt nysgerrig overfor hvad folk i sin tid har givet for en tilsvarende behandling..

Jeg var til et tandlægetjek, hvor det blev konstrateret at jeg havde et dybt hul i en tand (jeg har så aldrig haft ondt i denne tand). Derfor skulle jeg ha' en rodbehandling.

"Operationen" strak sig over to besøg - på hver ca. en time.

Regningen lyder således:
Røntgenoptagelse - antal 2 - 246kr
Rodbehandling - antal 3 - 2200 kr
Lokalbedøvelse - antal 1 - 237 kr
Plastfyldning - antal 1 - 1025 kr

IALT 3706 kr.

Jeg havde fra et par andre hørt at en rodbehandling nok kostede omkring 2000-2500 kr, så fik lidt af et chok da jeg så den.

Hvilke erfaringer - prismæssigt, har folk haft omkring rodbehandlinger?
Avatar billede stargate Nybegynder
03. juli 2008 - 12:52 #1
En pris på rodbehandling er afhængig af hvor mange rodspidser (kanaler) der skal "slåes ihjel"
Der var tilsyneladende 3 på din tand. så det var nok en kindtand.
Har selv lige fået rodbehandling af tand med 1 kanal, pris knap 2100
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juli 2008 - 13:05 #2
Priser rodbehandling
En typisk rodbehandling af en stor kindtand, hvor du er til behandling tre gange og hvor tanden fyldes med plast koster typisk mellem 2.000 og 4.000 kr. inkl. røntgenbilleder, bedøvelse og plastfyldning. Prisen for rodbehandling af fortænder og små kindtænder vil typisk beløbe sig til mellem 1.000 og 2.500 kr. Skal der påsættes en krone evt. en stifttand (krone+rodstift), hvad der ofte skal, vil den samlede behandlingspris vise sig i niveauet 7 - 8.000 kr.

Sakset herfra: http://www.fleregladesmil.dk/default.asp?id=31&mnu=5

Hvor der kan læses meget mere om rodbehandling.
Avatar billede ravnemor Juniormester
03. juli 2008 - 19:18 #3
Jeg er enig med de andre, men vil lige tilføje at plastfyldninger er dyrere når de skal være større og med så stort et hul som du beskriver, så er 1025 ikke i overkanten.

De andre priser kan jeg også godt genkende.

Min sidste regning for rodbehandling ser sådan ud
2 røntgen 240,00
1 Tandfyldning 306,00
1 Rodbeh. 1400,00
2 Bedøvelser 530,00

Mener faktisk kun der var 1 rod i tanden.
Avatar billede ravnemor Juniormester
03. juli 2008 - 19:20 #4
Mine priser er fra april i år.

Iøvrigt den sidste krone jeg fik på i 2006 kostede

Guldkrone 4200
Retentionsstift 504,00

Men min tandlæge er også billigere med kroner.
Avatar billede tif12345 Nybegynder
04. juli 2008 - 15:09 #5
Ok, altid rart at høre andre folks erfaringer.. Man kunne jo nemt tro at tandlægen lige prøvede at score lidt ekstra til sommerferien :)

Min tandlæge nævnte også at jeg bør få sat en krone i, da det netop var en kindtand jeg fik lavet og netop disse tænder er meget belastede..
Tror bare jeg ber dem om at rive den ud næste gang! :)

Jeg siger tak for alt info'en ogsmider nogle points i hovedet på vejmand for det nyttige link :)
Avatar billede ravnemor Juniormester
04. juli 2008 - 15:32 #6
Der bør også en krone i på et tidspunkt, men der kan altså sagtens gå 10 år før det er nødvendigt.

Så vent med at punge ud til der ikke er anden udvej.
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
06. juli 2008 - 23:16 #7
Tja hvad med at tage på ferie i Polen næste gang? Jeg fik lavet en krone til kr. 350,- Ja det er nogle år siden men lad os sige det skulle koste æidt mere nu. Briller er også bilige!
Avatar billede thomas-80 Nybegynder
18. april 2012 - 15:09 #8
Ingen reklamer tak

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede thomas-80 Nybegynder
02. oktober 2012 - 14:30 #9
Jeg ville blot lige komme tilbage til denne tråd og fortælle om min kone, der havde fået lavet rodbehandling hos Københavns Tandlæge efter at få det anbefalet af en god veninde. Hun virkede også overordentligt tilfreds med tandklinikken.

http://koebenhavnstandlaege.dk/priser
Avatar billede peterankerdal Nybegynder
29. november 2012 - 12:30 #10
Jeg har lige fået lavet en rodhandling på klinikken Tandlægerne på Frederiksberg: http://www.tpfrb.dk/Rodbehandling-Kbh-Frederiksberg

Jeg jar normalt et smule tandlægeskræk, men det hele forløb fint og kan varmt anbefale klinikken.
Avatar billede Bler0037 Nybegynder
27. januar 2015 - 22:48 #11
Jeg fik foretaget en rodbehandling hos tandbud.dk, hvor man kan indhente 3 prisoverslag på en tandbehandling. Jeg gav så 1800 kr, og sparede faktisk 400 kr i forhold til, hvis jeg havde været hos min "faste" tandlæge.

Link:
http://www.tandbud.dk/behandling/rodbehandling/
Avatar billede camillahv Nybegynder
02. februar 2015 - 11:13 #12
Hej!
Jeg har fået lavet en rodbehandling på tandlægeklinikken GladTand. Ved mere omfattende behandlinger tilbydes der bl.a. et prisoverslag for at gøre det lidt billigere og klinikken har desuden åbent i weekenden. Det er nogle dygtige og søde tandlæger, der søger for, at du føler dig godt tilpas under behandlingen. Jeg havde en slem tandlægeskræk før jeg kom til klinikken, men jeg følte, at der blev taget sig godt af mig og mine behov hos GladTand.

Jeg syntes klart, at du skulle tage et kig på klinikkens hjemmeside på: http://www.gladtand.dk/
Avatar billede Peter91 Nybegynder
05. juni 2015 - 15:24 #13
Hej tif,
Jeg fik lavet en tandblegning, hvor jeg fandt en dygtig og god tandlæge på tandlægeportalen https://tandbud.dk/ Du kan få et godt overblik over klinikker nær dig hvor du kan se åbningstider, bedømmelser og meget mere. Prøv at tjek det ud.
Avatar billede MetteKaspersen Nybegynder
30. juli 2015 - 10:15 #14
Uha. Det er rimelig dyrt at få en god tandbehandling. Sidst jeg var til tandlæge hos http://akut-tandlaege-kbh.dk endte det op med omtrent 3500 kroner. Det var inklusiv røntgen og bedøvelse. De kan varmt anbefales hvis man er omkring hovedstadsområdet :)
Avatar billede keysersoze Guru
30. juli 2015 - 10:58 #15
Sidst du var til tandlæge? Så du behandler altså dig selv? Hvis du endelig skal gøre reklame i et over 7 år gammelt spørgsmål så gør det nu reelt.
Avatar billede Tandlaege Nybegynder
31. juli 2015 - 19:07 #16
7 gammel tråd. :-) Sjovt nok. Peter91 bruger da også tråden til reklamer.
Avatar billede cdcd Nybegynder
20. august 2015 - 16:17 #17
Hej tif12345

Det er jeg ked af at høre. Tænker du de har snydt dig? Faktum er jo desværre bare at mange tandlæger har vidt forskellige priser. Nogle er meget dyrere end andre, så det gælder om, at holde tungen lige i munden og undersøge priser flere forskellige steder, hvis man skal have en stor behandling/operation.

Jeg vil sige, at en god tommelfingerregel er, at hvis du inde på en tandlæges hjemmeside nemt kan se priserne, så er det ofte i den gode ende. Hvis du ikke kan finde et overslag over priser (eller har meget svært ved at finde det) er det ofte fordi priserne er lidt dyrere.

Jeg synes selv, at Tandlægerne på Østerbro har nogle rigtig fornuftige priser. Dem kunne du evt. tjekke ud. Ved ikke hvor du er fra i landet, men nu får du lige et link til deres prisliste alligevel:  http://tpobro.dk/priser

Mvh. cd
Avatar billede FrederikMogensen Praktikant
21. oktober 2016 - 11:29 #18
Nu ved jeg godt at indlægget er meget gammelt. Dog faldt jeg stadig over det på Google, så det må da have sin relevans. Jeg bruger selv alhambravej tandlægerne på frederiksberg - du kan finde lidt info om dem på deres hjememsid http://alhambravej.dk/

I forhold til tandlæger og priser, så er jeg selv af den overbevisning at man får hvad man betaler for. Jeg vil langt hellere betale 1000 kr for meget, end at satse på en billig tandlæge.
Min far har fortalt skrækhistorier om skoletandlæger fra 70'erne. Nok derfor jeg ikke tør løbe en risiko med en billig tandlæge.
Avatar billede ArneT Praktikant
18. januar 2017 - 11:15 #19
Tak for en god tråd, dog lidt mærkeligt at den er på Computerworld?

Jeg stod selv og skulle bruge en tandlæge til en rodbehandling for et stykke tid siden, jeg bor i Lyngby og her der er mange om buddet, jeg havde lidt svært ved at vælge så tog chancen med http://vorestaender.dk/ og er bestemt ikke skuffet. De lavet et fantastisk stykke arbejde og kan klart anbefale dem. Hvis andre skal have samme operation.
Avatar billede cool2have Novice
25. april 2017 - 11:56 #20
Tak for en god tråd, alle emner er snart at finde på Computerworld.dk - dejligt !
Jeg er selv fra Odense, og havde brug for ny tandlæge. Jeg var heldig at finde en super god og billig tandlæge igennem http://nytandlaege.dk/tandlaege-odense/. Virkelig god tjeneste, hvor jeg valgte den tandlæge med bedste anmeldelser. Tak for et godt forum!
Avatar billede Emilie Lerkenskjold Praktikant
08. september 2017 - 10:39 #21
Jeg har selv brugt https://tpobro.dk/ og engang imellem deres søsterklinik https://tpfrb.dk/

Der er jeg helt sikker på, at jeg har fået den bedste pris på behandlingen, så hvis du er i tvivl om prisen, kan du evt. høre dem
Avatar billede Mark Novice
05. februar 2018 - 16:50 #22
Hvis ikke det udelukkende handler om prisen - så vil jeg godt give et shoutout til https://slagelsetand.dk - Den sødeste tandlæge i Slagelse. De er fantastiske og giver simpelthen den bedste tandlægebehandling.

De er virkelig søde og behagelige - og hvis du er bange for at gå til tandlægen - så tandlægen Karam virkelig god.
Avatar billede Sine Larsen Praktikant
07. januar 2020 - 09:22 #23
Nu kan jeg se, at det er en gammel tråd og det ikke har så meget med computer, at gøre :) Men Jeg har tidligere på lavet rodbehandling hos http://galtentandlaeger.dk/ hvilket jeg klart kan anbefale.
Avatar billede Maja Praktikant
30. januar 2020 - 14:33 #24
Jeg kan se, at flere har bidraget med anbefalinger af tandlæger trods det er et gammel tråd. Men jeg har før fået lavet en rodbehandling hos https://www.akceptklinik.dk/ hvilket kostede lidt over 2000 kr.