Avatar billede realmadrid17 Nybegynder
06. juli 2008 - 18:09 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Køb af nye DVD-R/DVD-RW skiver?

Jeg skal købe nogle DVD-R skiver eller DVD-RW men hvor skal jeg købe dem henne?

Er nemlig meget ny til det med DVD skiver. Ved ikke hvad jeg skal købe, men køber nok det der er billigst. Svaret er selvfølgelig DVD-R, men hvis man kunne bruge DVD-RW op til 100 gange, så er de jo billigere! :)

Kender I nogle online forhandlere eller fysiske butikker der sælger skiverne pakket i 50 eller 100 stk.? (Tror at 100 stk. er billigere end de 50)

Jeg har kigget i fleggaard hvor de vist sælger 100 DVD-R skiver til 250 kr eller lignende.

Venter på jeres svar. :)
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
06. juli 2008 - 18:15 #1
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juli 2008 - 18:15 #2
Du kunne jo prøve at kiige på edb-priser.
Eller her:
http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=175203
Når du nu er helt ny i indkøb af DVDer, så hold dig til de kendte mærker
Verbatim er meget kendt indenfor DVD-skiver, jeg bruger dem selv og de er rigtig gode.
Hold dig langt væk fra f.eks. Princo, de kan stort set kun bruges som spændeskiver og freesbees :-)
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
06. juli 2008 - 18:15 #3
De har begge sider på dansk :)
Avatar billede realmadrid17 Nybegynder
06. juli 2008 - 18:25 #4
@norbert
Det var virkelig billigt. :) Vidste ikke at OGSÅ DVD-R kunne købes for den samme pris som de CD-R jeg køber. :) Tusind tak for linket! Køber du så også ved  DVDR.dk (DE) ?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juli 2008 - 18:27 #5
Ingen af de to sider har så billige skiver i øjeblikket som den side, jeg henviste til. Det er simpelthen fundet for de penge - 100 stk. Verbatim DVD-R for 120 kr. :-)
Og det er også en dansk side.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juli 2008 - 18:28 #6
Jeg har købt skiver hos dem, men det er et specielt tilbud. Jeg troede først, det var en trykfejl, men jeg fik dem til den pris. Men man kan på nuværende tidspunkt kun købe 100 stk. af dem. Ellers er prisen en anden. Det er jo halv pris :-)
Avatar billede realmadrid17 Nybegynder
06. juli 2008 - 18:28 #7
De sider som du har sendt er jo dyrere end de på EDBPriser på 120 kr. for 100 stk.?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juli 2008 - 18:30 #8
Men EDB-priser er et godt sted til at kigge efter priser på skiver, hvis du skal købe en anden gang :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juli 2008 - 18:31 #9
Har du prøvet at trykke på "vis" på mit link? Der kommer jeg ind på en side, hvor de faktisk er 10 kr. BILLIGERE end på mit link.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juli 2008 - 18:32 #10
Det er korrekt, at hvis du går ind på dvdr.dk, så er den ikke til at finde. Derfor troede jeg også i første omgang, at det var en trykfejl.
Avatar billede realmadrid17 Nybegynder
06. juli 2008 - 18:32 #11
Lige præcist!! Fandt jeg også ud af, men hvad med fragt til Als? Hvor meget vil det koste?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juli 2008 - 18:34 #12
Tja, der står jo 20 kr., så mon ikke det også er prisen hos dig? Det kommer dog an på, hvor meget du køber. Jo tungere pakken er, desto højere er prisen.
Avatar billede realmadrid17 Nybegynder
06. juli 2008 - 18:37 #13
Men man kan jo kun købe en pakke med 100 DVD-R ad gangen, så jeg tror at det kun bliver det. :)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juli 2008 - 18:41 #14
Yes, det er nok også kun et tilbud - men sikke et tilbud :-)
Avatar billede realmadrid17 Nybegynder
06. juli 2008 - 18:43 #15
Tusind tak for svaret norbert!! Jeg må bruge denne her hjemmeside oftere, hvis jeg var tvivl om noget, da I svarer sindssygt hurtigt!! :)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juli 2008 - 18:46 #16
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juli 2008 - 18:50 #17
Inden du bestiller, bør du også lige se her:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=24293&searchArea=&Soegeord=
Det er også MEGET billigt.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juli 2008 - 18:50 #18
OK - der kom jeg til kort - den findes ikke :-(
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
06. juli 2008 - 21:59 #19
På den ene af de sider jeg linkede til har de ofte mega pack udsalg hvor du får rimelig gode rabatter.
Avatar billede uffesteenberg Novice
07. juli 2008 - 11:05 #20
Jeps, køber du Verbatim er du godt gående.
Hvis du falder over mærket Taiyo Yuden (T.Y.) på siderne, så er de topklasse. Hvis du skal brænde noget vigtigt, der skal gemmes meget længe, så er de blandt de aller-aller-bedste.

Har også gode erfaringer med Sony DVD-RW og Maxell DVD+RW.
Avatar billede realmadrid17 Nybegynder
07. juli 2008 - 16:50 #21
Hvor er det så billigst at købe DVD-RW?
Avatar billede uffesteenberg Novice
07. juli 2008 - 17:08 #22
Det svinger meget. Afhænger selvfølgelig også af mærke og antal. Du bliver nødt til at sammenligne lidt på de forskellige sider, men den liste med links, som norbert har skrevet har vist alle de gode steder :-)