Avatar billede jonas_j Nybegynder
07. juli 2008 - 18:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Søge felt i textbox med delt formular

Hej Alle,

Jeg står og skal lave en formular som kan lave en søgning via en tekstbox. Jeg har oprettet en delt formular, hvilket jeg synes gav mest mening, men måske kan en alm. formular bruges?

Søgefeltet skal fungeres sådant, at man kan indtaste et søge ord (f.eks. Grundfos) og så skal den i min tabel Virksomhed finde fletet Grundfos.

Jeg har prøvet at bruge Thomas Jepsen, 2001 - Dynamiske Søgefunktion, men kan ikke få den til at virke korrekt.

Mit spørgsmål er hvordan laver jeg et sådant søgefelt?
Avatar billede mugs Novice
07. juli 2008 - 18:34 #1
Der er flere måder at gøre det opå, men Thomas Jepsen's funktion er fremragende. Kan du prøve at sende din db til:

mugs@mail.dk

som en .zip fil. Så ser jeg på det.
Avatar billede mugs Novice
07. juli 2008 - 18:36 #2
F.eks. således:

DoCmd.OpenForm "Form2"
Forms!Form2!Felt1.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me!Felt1

hvor felt1 er et unikt index for posten.
Avatar billede jonas_j Nybegynder
07. juli 2008 - 18:38 #3
Har lige sendt en mail til dig:)
Avatar billede jonas_j Nybegynder
07. juli 2008 - 18:40 #4
Jeg er nybegynder i sproget, så hvor skal denne kode står? er det i Hændelse ->EfterOpdatering -> VBA?
Avatar billede mugs Novice
07. juli 2008 - 19:11 #5
Det er en hændelsesprocedure i VBA. Menhar lige returneret din db.
Avatar billede jonas_j Nybegynder
07. juli 2008 - 19:17 #6
Tak for den hurtige respons mugs. Her er dine points

NB: Løsningen blev at benytte Thomas Jepsen, 2001 - Dynamiske Søgefunktion
Avatar billede mugs Novice
07. juli 2008 - 19:51 #7
Tak for point.