Avatar billede busborg Nybegynder
10. juli 2008 - 13:49 Der er 2 kommentarer

kamp database

JEg er ret ny i det her så keep it simple. Men jeg har et spørgsmål som jeg synes er meget avanceret.

Jeg er ved at lave en database hvor jeg kan lave en slags kamp program over dem der kommer til træning.

Jeg forestiller mig at jeg har en liste over alle potentielle spillere. Når en melder afbud kan jeg afmarkere personen.
Når jeg så laver kampene vil det være fedt hvis jeg kun kan bruge en person fra listen en gang, og naturligvis kun dem som er "tilmeldt" træningen den dag.

Er dette mulig uden det bliver alt for langhåret, og i så fald hvordan.

På forhånd tak
Avatar billede mugs Novice
10. juli 2008 - 14:12 #1
Du har en tabel med samtlige spillere (TBLspiller). Eksemplvis med fornavn, efternavn i hvert sit felt. Herudover andre felter med relevante data som adresse, telefon, mail m.v. Og et felt (Ja/Nej) der markerer om en spiller har meldt afbud. Et ID felt med f.eks en autonumber.

En anden tabel (TBLtræning) med kun eet felt (FLDtræning - der kan være en kombinationsboks der slår op i TBLspiller.) der relaterer sig til ID i TBLspiller. Dette felt skal indekseres uden dubletter.

En forespørgsel der medtager FLDtræning fra TBLtræning og relevante felter fra TBLspiller. Så skulle det køre.
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2008 - 12:38 #2
Jeg er interesseret i dit projekt, fordi jeg har puslet med noget lignende. Det er ikke færdigt, men måske kan det at have en at sparre med, gøre at jeg kunne få det færdigt. I så fald kunne du jo få et eksemplar!~)

Hvis du er interesseret, så skriv lidt om din ide til spg.eksperten@gmail.com

Det kan også være, at jeg kan være behjælpelig med at få dit eget projekt færdigt..