Avatar billede starfarm Nybegynder
11. juli 2008 - 11:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PostedFile.SaveAs

Hej Eksperter

Jeg sidder med et problem, hvor jeg skal uploade og gemme en fil på serveren. Jeg sidder i øjeblikket og arbejder lokalt. Jeg har debugget min kode og der burde ikke være nogen fejl i den... Men selvom den løber det hele igennem problemfrit, så vil den alligevel ikke gemme den fil jeg prøver at uploade.

Dette er koden der gør arbejdet:

if (fileUpload.PostedFile != null && fileUpload.PostedFile.ContentLength > 0)
        { string fileName = Path.GetFileName(fileUpload.PostedFile.FileName);
            string date =  DateTime.Now.ToShortDateString();
            string location = Server.MapPath("../upload/header/") + "\\" + date + "_" + fileName;
//upload file to server
                        fileUpload.PostedFile.SaveAs(location);

}

Jeg arbejder i vs2005 og bruger den indbyggede "web-server"(eller hvad det nu er)... Kan det eventuelt være at jeg skal pille ved IIS??

Jeg er lidt på bar bund, så lidt hjælp vil blive belønnet med points og god karma :)
Avatar billede mikalj Nybegynder
11. juli 2008 - 12:40 #1
Kommer der ingen fejl ?

if(FileUpload1.HasFile)
{
  string path = "/upload/header/" + DateTime.Now.ToShortDateString() + FileUpload1.FileName;
  FileUpload1.SaveAs(Server.MapPath(path));
}
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. juli 2008 - 12:46 #2
Prøv at uploade til en fast path, bare for at teste om pathen som bliver forkert. F.eks. c:\temp\fil.txt. Hvis det virker, ved du hvor fejlen er.
Avatar billede starfarm Nybegynder
11. juli 2008 - 12:46 #3
Nej, jeg har lavet et label, der udskriver status på processen...og den siger success.

Det er meget mystisk... Jeg har kigget lidt på dit eksempel, og det ligner meget mit eget - dog meget kortere og pænere :).

Den kører det hele fint igemmem, men gemmer ikke filen. Jeg har også tjekket om stien er den rigtige, men den passer også... :(
Avatar billede simsen Mester
12. juli 2008 - 09:10 #4
Ikke for noget - men sikker på at den mappe altså ../upload/header at asp.net useren har skrive rettigheder til den?

mvh
simsen :-)
Avatar billede starfarm Nybegynder
14. juli 2008 - 15:28 #5
Haha...Er der lort med din PC, så genstart den. Sad og var ved at hive mit hår ud over at mappen, hvor filerne skulle gemmes var tom(min F5-tast har fået rigtig mange tæv). Genstart - og filerne er gemt præcis som de skal... Beklager ulejligheden hos jer alle, men tak for jeres tid.

Mikaelj...vil gerne dele points med dig, for din noget pænere kode...Kast et svar.
Avatar billede mikalj Nybegynder
14. juli 2008 - 16:09 #6
Altid rart at kunne være behjælpelig, også selvom om det ikke var på selve problemet :)