Avatar billede justrace Novice
11. juli 2008 - 20:30 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Bedste software til HD-video?

Hej

Det her bliver spændende, for der vil helt sikkert blive iblandet lidt religion i det her.

Men kom med forslag, forklaringer, + og -, til hvad i mener er det bedste software til videoredigering. Programmet må ikke forringe kvaliteten..

Grunden er at jeg har købt et HD-videokamera, og nok kommer til at skulle redigere en del i materialet.
11. juli 2008 - 21:07 #1
Jeg vil gå ud fra at du optager i HDV.
Min religiøse overbevisning hedder "Sony Vegas pro 8", Og en af det rigtig gode ting ved dette program, er at det ikke kræver så mange systemressourcer som andre redigeringsprogrammer. Og Vegas kører selvfølgelig HD uden problemer.

Jeg tror ikke du skal bekymre dig om tab af kvalitet, da de fleste redigeringssystemer, kører materialet ind via firewire og "ukomprimeret".

Alternativerne kunne fx. være:
(til Mac) Final Cut Pro
Adobe premiere
Avid Liquid
Avid Composer
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
12. juli 2008 - 02:00 #2
Jeg sværger til Adobe Premiere CS3. Det kan stort set det meste og lidt til.

De fleste nye redigerings programmer kan arbejde med HD, incl. Pinnacle, Ulead, Sony Vegas og flere andre.
Avatar billede justrace Novice
16. juli 2008 - 15:43 #3
>h13: Hvor kan jeg købe Vegas? Har prøvet online, men de ville have tilsendt billedlegitimation???

>sonysoccer: Jeg har anskaffet mig CS3, så må vi se.

Satte lige nogle flere point på, så i kunne dele. :)
16. juli 2008 - 16:02 #4
Jeg har købt min (Vegas pro 8) hos www.aage.dk, -de findes både i Kbh, Odense og Århus.
Avatar billede justrace Novice
16. juli 2008 - 16:53 #5
>h13: Tak for det. Så er den bestilt. SonyStore i Århus henviste til Japan Photo som igen henviste til Merlin og Fona som begge henviste til SonyStore. :)
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
16. juli 2008 - 16:56 #6
Tak!

Du kan godt begynde at glæde dig. Det kan godt være lidt svært i starten, men når du først forstår hvodan det virke er det bare super:-)

Hvis du har brug for hjælp, vil jeg foreslå dig at du besøger www.davk.dk, her er masser af guider. (det kræver at du registrerer dig gratis).
Avatar billede justrace Novice
16. juli 2008 - 17:09 #7
Det vil jeg kigge lidt mere på. Tak for link. :)
17. juli 2008 - 00:23 #8
Ja, tak for pointsene.
Og jeg bruger også tit Davk.dk
Og lidt
http://forums.creativecow.net/forum/sonyvegasbasics
Samt Sony's eget brugerforum.
Ellers må du jo bare skrive her på exp (-:
17. juli 2008 - 00:24 #9
Avatar billede justrace Novice
17. juli 2008 - 08:29 #10
Burde denne ikke være ok til at køre softwaren på?

http://www.shg.dk/p/2113140
17. juli 2008 - 13:04 #11
Jeg kører den godtnok på "Windows XP", men jeg kører den fint på en bærbar med Intel celeron 1,5 mhz cpu, og 1 gb ram.
Men jeg køre så heller ikke HD, men selve programmet, behøver ikke særlig meget for at køre. Men jeg ville nok holde mig til Win XP (sp2).
Men ang. Windows Vista, så kan du tjekke folks erfaringer på forum'erne.