Avatar billede steelman Novice
13. juli 2008 - 11:09 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Adobe Premiere Pro til DVD

Hej,

Jeg har fået rodet mig ud i noget her, hvor jeg ikke helt kan bunde. Så jeg håber at I kan hjælpe mig:
Jeg er igang med at redigere en ret vigtig video i Adobe Premiere Pro CS3 (vores bryllupsvideo!!). Og selve redigeringen er nu færdig og jeg skal have det over på en DVD. Men jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg gør dét. For så vidt jeg kan se, kan man åbenbart ikke lave DVD'er direkte i Premiere??

Så hvordan får jeg så lavet min dvd? Håber at I kan hjælpe mig...!
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2008 - 12:10 #1
Du brænder bare DVD i dit brænderprogram.
Har du Nero hedder det i Nero start smart under foto og video: "Brænd DVD video filer"
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2008 - 12:11 #2
(Går ud fra formatet er DVD...)
Avatar billede steelman Novice
13. juli 2008 - 12:25 #3
Jo jo - men hvordan får jeg lavet "DVD-filer" i Premiere?
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
13. juli 2008 - 12:59 #4
Jeg plejer at eksportere hele projectet som en avi fil (File > export > movie) og ud fra den brænder jeg så min dvd med menuer (jeg bruger Adobe Encore), men du kan også bruge Nero, som også kan lave menuer.

Skriv igen hvis du ikke finder ud af det, vi skal nok få det til at virke:-)
Avatar billede steelman Novice
13. juli 2008 - 13:36 #5
hmm jeg har Nero men jeg finder ikke "Brænd DVD video filer" nogensteder i StartSmart
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
13. juli 2008 - 15:27 #6
I Nero Startsmart vælger du "Foto og Video" og trykker på "Lav din egen DVD video". Her kan du så tilføje din film og ellers følge guiden.
Avatar billede steelman Novice
13. juli 2008 - 15:58 #7
Det eneste jeg kan finde under Foto og Video er at lave VCD og SVCD. Hvilken version bruger du?
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
13. juli 2008 - 17:12 #8
Jeg har Nero Premium v.7
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
13. juli 2008 - 17:13 #9
Du mangler højst sandsynligt et plugin til at lave DVD med.

Har du prøvet Adobe Encore?
Avatar billede steelman Novice
13. juli 2008 - 23:12 #10
Når jeg i menuen File->Export prøver at vælge Adobe Encore sker der intet - den er grå og ikke til at klikke på :-(
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
14. juli 2008 - 00:00 #11
Kan du exportere til Movie?

Kan du starte Encore op direkte?

Har du prøvet at arbejde i Encore, det kan godt virke lidt uoverskueligt til at starte med, men der er utrolig mange muligheder i det program.
Avatar billede steelman Novice
14. juli 2008 - 09:59 #12
Ja jeg kan godt exportere til Movie.
Hvad mener du med at starte Encore direkte?
Nej kender ikke Encore, men det er vel til at lære :-)
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
14. juli 2008 - 14:10 #13
Jeg mener om du kan starte Encore uden at starte Premiere? Ellers er der måske en fejl i din installation.

Har du andre programmer der måske kunne bruges til opgaven. F.eks. Pinnacle eller Ulead?
Avatar billede steelman Novice
14. juli 2008 - 15:04 #14
Hmm jeg har Ulead liggende på en skive. Vil jeg kunne eksportere min film i Premiere og lave den til en DVD i Ulead?
Avatar billede steelman Novice
14. juli 2008 - 15:04 #15
Og hvad skal jeg så eksportere den til?
Avatar billede steelman Novice
19. juli 2008 - 17:56 #16
ingen hjælp til dette? :'(
Avatar billede steelman Novice
22. juli 2008 - 13:49 #17
Jeg installerede Uleads VideoStudio 8, som jeg engang havde fået med et firewirekort jeg købte. Der kunne jeg lave en disc med den eksporterede avi-fil fra Premiere. Så nu spiller det hele ;-)
Tak for hjælpen! :-)
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
25. juli 2008 - 20:51 #18
Hej Steelman.

Jeg er lige kommet hjem fra en computerfri ferie så jeg har desværre ikke kunnet hjælpe dig. Jeg kan se at du selv har løst dit problem, så nu er alt jo fryd og gammen!
Avatar billede steelman Novice
26. juli 2008 - 09:53 #19
Jeps :-) Tak for det hele