Avatar billede razmataz Nybegynder
13. juli 2008 - 16:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Utroligt langsom filoverførsel.

Hej,

Jeg har lige installeret windows vista ultimate, første gang jeg kører det, og syntes egentlig ganske godt om det selv det lige er lidt svært at finde rundt i administrator/system indstillingerne... Men.. jeg er løbet ind i et problem.

Når jeg forsøger at overføre filer fra en disk til en anden, går det helt utroligt langsomt. Små filer på 5-50 mb er der ingen problemer med, men når jeg prøver at flytte filer på 1 gb, så går den nærmest fuldstændigt istå. Jeg prøvede at flytte 13 GB fra D drevet til C drevet, og dette anslog vista til at tage 19 dage ( tallet steg stødt ).

Jeg har et asus M2R32-MPV xfire motherboard med 4 gig kingston value ram pc6xxxx noget ( + 8 gb swap partition ), kan ikke huske præcist. Diskene er henholdsvis 2x SATA raptor 36gb diske i Raid 0 på den onboard controller, samt en 750 gb SATA disk i JBOD mode. Derudover er der et Samsung SH-S183 DVD brænder på den sidste SATA Port.

Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal forsøge her.. HJÆLP!
Jeg har ikke nogle problemer med at eksekvere filerne på hverken C eller D drevet, det er åbenbart kun ved overførsel.
Avatar billede razmataz Nybegynder
13. juli 2008 - 16:07 #1
Hov, et tillæg, når jeg prøver at overføre disse store filer, så begynder lyd og mus endvidere at hakke, som om computeren fryser i 1 sek. Hakkene forekommer med ca 5 sekunders mellemrum.
Avatar billede razmataz Nybegynder
13. juli 2008 - 17:40 #2
Jeg har netop opdaget at hvis jeg flytter filer fra C til D, så er der ingen problemer... Det går hurtigt som altid.
14. juli 2008 - 01:24 #3
Har du instaleret Vista SP1 ?
Husk M$ ServicePack1 til Vista -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=f559842a-9c9b-4579-b64a-09146a0ba746
+ Efterfølgende opdateringer via WindowsUpdate !!!
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2008 - 01:50 #4
Hvor meget ledig plads er der på C: ?  Og har du defragmenteret ?
Avatar billede razmataz Nybegynder
14. juli 2008 - 09:01 #5
Vista er med sp1, alle opdateringer er installeret fra windows update.

Der er 45 GB plads på C drevet, og defragmentering gjorde ingen forskel, meldte i øvrigt kun 2% fragmentering.
Avatar billede razmataz Nybegynder
14. juli 2008 - 10:31 #6
Min øverførsel fra drev D til C ligger på ca. 650kb/sek. Det der virkelig undrer mig er at hvis jeg kører en installation fra D drevet til C drevet, så er hastigheden fin. Det er som om det er når det er en direkte transfer... hvis der findes sådan noget :)
Avatar billede razmataz Nybegynder
17. juli 2008 - 08:21 #7
Slet ingen der har nogle ideer?
Avatar billede razmataz Nybegynder
09. december 2008 - 10:06 #8
Lukker igen, uden løsning :(