13. juli 2008 - 21:06 Der er 18 kommentarer og
4 løsninger

godt regnskabsprogram

jeg søger et nemt regnskabs program...det må gerne være gratis
Avatar billede mini-me Nybegynder
13. juli 2008 - 21:26 #1
www.stoneware.dk

summasummarum, verdens simpleste program :)
Avatar billede mariaf Juniormester
13. juli 2008 - 22:21 #2
Hvad skal du bruge det til?

Summa Summarum er fint til hobby-virksomhed, hvor der ikke lagerstyring og hvor man blot skal fakturere nogle kunder nogle ydelser, kunne lave lidt momsafregning og følge med i omsætningen.
14. juli 2008 - 09:27 #3
summasummarum er det gratis ?
14. juli 2008 - 09:28 #4
Mariaf hvad vil du så anbefale??
14. juli 2008 - 09:28 #5
det skal bruges til en ny startet murerfirma
14. juli 2008 - 09:29 #6
Hvad skal det bruges til?????
14. juli 2008 - 09:29 #7
OK
Avatar billede mariaf Juniormester
14. juli 2008 - 09:37 #8
Jeg er C5 konsulent, så jeg vil anbefale C5 - medmindre du skal køre projektstyring. Der kræver det et tillæg til projekt for at det fungerer ordentligt.

Hvis du har en revisor, så spørg dem. Det, du sparer på at få et gratiskprogram, kan du hurtigt sætte til i revisorassistance og bogholderi-hjælp.
Avatar billede mini-me Nybegynder
14. juli 2008 - 12:14 #9
MariaF - Kender flere virksomheder der benytter stone, både til projekt og lagerstyring. Og der kan trækkes de samme lister m.m. som C5, så kan ikke se hvordan det skal blive dyrere i bogholderi-hjælp/revisorassistance.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2008 - 22:49 #10
Mini-me:
Fx Deloitte har en indlæsningsrutine, hvor du i princippet tager en sikkerhedskopi - så indlæser de den i deres system, som automatisk laver regnskabet ud fra sidste års opsætning.

Mange revisorer prøver at stoppe med at bruge en svensk regnskov hver gang de skal lave et lille regnskab. Derfor er det vigtigt at koordinere det med revisoren - hvis han ikke kender programmet, kan han ikke 'stole' på det der kommer ud af det - og skal lave udvidede stikprøver... hvilket er dyrt.
Avatar billede b_hansen Novice
16. juli 2008 - 13:56 #11
Jeg synes nok, der er tale om en grov undervurdering af Summa, når man siger, at det kun kan bruges til hobbyvirksomhed.....

Det kan snildt bruges af håndværkere og andre, der ikke har brug for lagerstyring.

Jeg arbejder selv som revisor og styrer alle mine bogføringsklienter i Summa.

Der findes ikke noget regnskabsprogram, der reelt er gratis, hvis man skal bruge det på længere sigt. Til gengæld er en fordelene ved Summa, at man betaler én gang og aldrig mere, medmindre man ønsker at opdatere.
Avatar billede mariaf Juniormester
19. juli 2008 - 21:01 #12
Jeg kan kun refere fra kunder, der kommer fra Summa, og de er hamrende trætte af begrænsningerne (at amn ikke selv kan lave tilretninger) og revisorregningerne - der er ikke mange revisorer, der er kendte med Summa.

C5 koster heller ikke noget ud over indkøb, hvis man ikke ønsker opdateringer, men hvem kører ikke bilen til service?

Men reelt set afspejler diskussionen at der nok ikke er så mange andre reelle alternetiver end C5 og Summa.
19. juli 2008 - 21:27 #13
hvad nu hvis vi snakke om et gratis program?
Avatar billede mariaf Juniormester
19. juli 2008 - 22:35 #14
Du skal bruge det til et murerfirma. En C5 koster 2700,- for en grundpakke - kan sikkert fås billigere. Summa koster nogenlunde det samme for en pro. En revisor koster fra 600 kr i timen, en bogholder 350,-. Derfor ville jeg ikke finde et eller andet gratisprodukt, som kommer til at koste dig kassen i revisor eller bogholderiassistance.
Jeg ville vælge noget kendt, og noget, hvor du kan få en bogholder og en revisor, der kender programmet. Fordi det er det billigste i længden.
20. juli 2008 - 07:48 #15
1 mands murerfirma
Avatar billede b_hansen Novice
25. juli 2008 - 17:53 #16
Der findes skam en lang række økonomiprogrammer/løsninger (C5, Summa, Stellar, Economics Mammut mv...), men fælles for alle er, at du kommer til at betale for brugen på et eller andet tidspunkt. Der er ingen, der laver sådan et program og giver det til gratis brug.

For et enkeltmandsfirma vil jeg sige, at en løsning med Summa i standardversionen er rigeligt. Pro er kun nødvendigt, hvis man skal have flere regnskaber, eller bruger valutakurser eller lignende.

Jeg er også enig med Maria. Hvis du på nuværende tidspunkt har fundet en revisor, ville jeg snakke med ham/hende om valget af program. For som Maria anfører, bliver det dyrt, hvis din revisor ikke kender dit program.
26. juli 2008 - 01:00 #17
har lige fået at vide det skal være c5...hvor køber man det henne?
Avatar billede simonsen-peter Nybegynder
26. juli 2008 - 18:56 #18
Du kan købe det her. http://www.logosconsult.dk Bruger dem i mit firma.

Peter :-)
Avatar billede agercon Nybegynder
15. september 2008 - 13:47 #19
Til b hansen

Det er ikke helt korrekt, at der ikke findes gratis økonomisystemer.

Saldi http://www.saldi.dk/ er open source og kan frit hentes ned og installeres på en computer, som kører Linux. Du skal altså selv eller kende en, der kan installere det, men der er ingen udgifter til producenten. Opdateringer kan også hentes gratis - og retter ikke blot fejlen, men også eventuelle følgefejl som fejlposteringer.

Det er også muligt at benytte den gratis webtjeneste, men her er der dog begrænsninger på 500 årlige posteringer, en samtidig bruger og at man selv skal sørge for sikkerhedskopiering.

For en god ordens skyld, vil jeg lige gøre opmærksom på, at jeg er tilknyttet Saldi.

Til lindgaardbadass-76: Tillykke med det nye system, som jeg håber, passer til dig og din revisors behov.
15. september 2008 - 14:46 #20
agercon det er ik mit program,men en kammerats....
Avatar billede jeffbeekhuis Nybegynder
09. december 2011 - 18:28 #21
Jeg er netop skiftet til et regnskabsprogram, der hedder Billy's Billing. Det er et nemt regnskabsprogram og billigt. Jeg fik en gratis prøveperiode på 30 dage, så jeg kunne se, hvordan det fungerede. Jeg kan kun anbefale dette regnskabsprogram til alle iværksættere eller virksomheder, der ønsker at have en overblik over deres virksomheds økonomi.

Regnskabsprogram Billy's Billing skal prøves.

Læs meget mere her: http://billysbilling.dk/regnskabsprogram
Avatar billede mariaf Juniormester
09. december 2011 - 19:13 #22
Og det kan håndtere fedtafgift, afgift på elpærer og håndtere moms og Intrastat efter de nye regler - eller er det bare endnu et program, der kan lave en faktura uden at komme galt af sted?