Avatar billede trumf Nybegynder
14. juli 2008 - 12:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

4 GB RAM + 1 kærne VS 2 GB RAM + 2 kærner

Hejsa E

Jeg har 4 klodser af Corsair's CMX1024-3200PT der pt koster ca 4000,- et bundkort eller CPU der er gået. Nu vil jeg gerne have et nyt der passer til min RAM.

Det er desværre ikke til at få et MB der understøtter 4 DDR SDRAM klodser og dual core/X2 (da man ikke længere kan opdrive AMD's X2 CPU'er)

Som jeg ser det, så har jeg to muligheder:
4 GB RAM + en kærne eller 2 GB RAM + to kærner.

Jeg har set på et ASUS A8V-XE (socket 939) + en Athlon 64 FX
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209422&searchArea=&Soegeord=

eller Et ASUS/Asrock socket 775 + Intel Dual core CPU. Disse understøtter dog kun to DDR RAM klodser (+ to DDR II)

Jeg skal bruge det til en webserver, så jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg i det hele taget får noget ud af at smide en CPU med to kærner i.

Hvad vil være den bedste løsning til en webserver ?

På forhånd tak.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
14. juli 2008 - 12:55 #1
RAM :)
Avatar billede trumf Nybegynder
14. juli 2008 - 13:13 #2
Ja det tænkte jeg nok :)
Har du en mening om det MB ? det har jo ikke fået gode anmeldelser, men jeg tænker at det kun er de uheldige der har gidet kommentere...
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209422

Der er også et Asrock der understøtter 4 klodser:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=427347
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
14. juli 2008 - 14:23 #3
Mja, det er jo ikke just et server-bundkort.
Avatar billede trumf Nybegynder
14. juli 2008 - 15:54 #4
nej, men jeg har indtil nu kørt med et P4P800 i over 4 år og det har kørt fint nok. Hvis bare der er ordentlig køling på, så går det fint...

Sidder dog og overvejer om jeg skal skrotte det helt og købe et nyere board + dual core cpu, for man kan jo få 4 GB DDR2 ram for under en tusse... og en AMD 64 4000+ koster mere end en Dual core.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=158888
Avatar billede trumf Nybegynder
14. juli 2008 - 22:30 #5
Nåh, men nu har jeg lige bestilt helt ny ram cpu og mb, så er den ikke længere...
Smid et svar, jeg fik jo egentligt besvaret mit spm :)
Tak
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
15. juli 2008 - 10:20 #6
Hehe no problem. Hvad købte du så?
Avatar billede trumf Nybegynder
21. juli 2008 - 18:51 #7
dualcore 2,4 Ghz 2x2GB ram og asus p5q pro MB. Det kører som smurt :)