Avatar billede scharff Juniormester
14. juli 2008 - 14:15 Der er 14 kommentarer

Kopiere billeder i dos

Hej
Håber der er nogen der kan hjælpe,
Jeg kunne godt tænke mig at lave en bat fil der kan kopiere fra en usb stik, den skal kopiere billeder fra usb stik til computeren hvor billeder ligger i forvejen, uden man skal angive drev.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
14. juli 2008 - 14:16 #1
Den er NØD til at vide hvilket drev der kopieres fra, så det kan ikke lade sig gøre med præcis den forudsætning.
Avatar billede scharff Juniormester
14. juli 2008 - 15:44 #2
BAT filen skal ligge på USB Stiken hvor der også kun er en mappe der hedder billeder
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
14. juli 2008 - 16:01 #3
Det ændrer sagen en smule, så kan du bare nøjes med relative angivelser:

xcopy \billeder c:\billeder

.. som proof of concept...
Avatar billede scharff Juniormester
14. juli 2008 - 16:07 #4
Hmm men det er ikke sikkert at den skal kopiere til c:\billeder, hvis billederne ligger i C:\Documents and Settings eller på D-drevet det skal bat filen finde ud af
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
14. juli 2008 - 16:11 #5
Æhh så destinationen er HELLER ikke kendt... hvordan skal den vide hvor billederne skal være?
Avatar billede scharff Juniormester
14. juli 2008 - 16:23 #6
kan man ikke få den til at kikke efter en mappe der hedder billeder på alle ens drev ?
14. juli 2008 - 16:27 #7
Tips:
Du ka' med fordel bruge de indbyggede variable for at gøre det universelt!

[Start][Kør] - CMD [ENTER]

I den sorte box skrives

SET [ENTER]

og en liste over diverse variable dukker op...

Bemærk eks:
%USERPROFILE%
eller
%HOMEPATH%

Dvs.:
xcopy "\billeder\*.*" "%USERPROFILE%\billeder\"

(Bemærk "" tegnene)
Avatar billede scharff Juniormester
14. juli 2008 - 16:34 #8
den laver bare en mappe der hedder billeder i C:\Documents and Settings\useren og der er den ikke, mappen billeder er er flyttet til et andet drev så den skal kikke på alle drevene
Avatar billede scharff Juniormester
14. juli 2008 - 17:28 #9
den laver bare en mappe der hedder billeder i C:\Documents and Settings\useren og der er den ikke, mappen billeder er er flyttet til et andet drev så den skal kikke på alle drevene
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
15. juli 2008 - 10:19 #10
Det er godt nok en ualmindelig kringlet (og gammeldags?) måde at gøre det på...
15. juli 2008 - 10:44 #11
Ved brugeren ikke hvor billeder præcist er placeret på systemet/PC'en ? Så burde der virkelig være et kursus til først... *S*
"Hjælp - Jeg har fået computer" / AOF kan anbefales...
Avatar billede scharff Juniormester
15. juli 2008 - 10:48 #12
Nej brugeren ved det ikke da det er til 12 forskellige pcer der skal have de samme billeder på !!
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
15. juli 2008 - 12:37 #13
Kopier dem da over manuelt... til 12 maskiner er det næsten ikke tiden værd at finde ud af en løsning der tager højde for det her :)
01. september 2011 - 18:23 #14
(Er du stadig igang ???)