Avatar billede jonlanghoff Nybegynder
14. juli 2008 - 18:27 Der er 8 kommentarer

Script eller program der kan styre netværkstilgængelighed

Hejsa

Min søn har det med at sidde oppe ved computeren til klokken 3 om natten og spille WoW, selvom han skal i skole dagen efter.

Findes der et program der f.eks. kan slå forbindelsen til Internettet fra efter klokken 23? Eller kan man skrive et script der gør dette?

Andre gode er mere end velkomne!

På forhånd tak
Jon
Avatar billede jonlanghoff Nybegynder
14. juli 2008 - 18:28 #1
*Andre gode IDÉER er mere end velkomne!
Avatar billede jokerper Nybegynder
14. juli 2008 - 19:01 #2
Det kan muligvis gøres gennem i din router.

Eller vis du har vista, er der også gode styringsmuligheder.
14. juli 2008 - 21:50 #3
... sæt en alm. tænd/sluk ur på strømforsyningen til Routeren !!!
14. juli 2008 - 21:52 #4
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2008 - 14:24 #5
Hvis du søger i google med ordene "parental controle" uden ", så kommer der en masse links med software og løsninger der giver dig et vælg af miuligheder for at kontrollerer  hans færden og brug af nettet. At slukke for forbindelsen er blot en af mulighederne.

Hvis du har en firewall mellem dit net og internettet, så kan der være at denne firewall understøtter office hours der giver dig mulighed for at blokkerer ind og ud i specificerede tidsrum
Avatar billede jonlanghoff Nybegynder
17. juli 2008 - 14:29 #6
Vi er medlem af en netværksforening i ejendommen, så jeg har ikke adgang til routeren. Der er kun en almindelig switch mellem computeren og dén. Man kan selvfølgelig sætte switch'en til en tidsindstillet strømførsyning. Men så ryger min egen computers netforbindelse også... :P

Så kunne jeg selvfølgelig vælge at købe endnu en switch, udelukkende til hans computer, og så sætte en timer på dens psu.
17. juli 2008 - 20:50 #7
"...Så kunne jeg selvfølgelig vælge at købe endnu en switch, udelukkende til hans computer, og så sætte en timer på dens psu...." NEMLIG !!

"Så ka' han lære det" *GH*
Avatar billede mrdj Nybegynder
16. september 2008 - 20:21 #8
Hvorfor ikke købe en router med den kontrol funktion indbygget og så sætte på imellem netværksforeningens netværk og hans PC ? det kan sagtens lade sig gøre uden problemer, den IP som hans PC vil få tildelt normalt vil bare blive givet til routerens WAN interface og hans PC sættes så til i LAN på den nye router og VUPTI så er muligheden der for styring uden alle mulige mærkelig programmer som sagtens kan brydes osv