Avatar billede lassegrubbe Nybegynder
16. juli 2008 - 12:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Border om tabel i Safari

Jeg vil gerne have en helt alm. ramme om min tabel (som fx den her midt på siden: http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/table/), men den kommer til at se sådan ud hver gang;
http://lassegrubbe.dk/ramme.png

Er det mig der gør noget galt, eller kan Safari bare ikke finde ud af at vise tabeller ordentligt?

Min kode er en helt normal table kode, dvs:
<table border="1">
<td><tr></tr> osv...
Avatar billede fbisen Nybegynder
16. juli 2008 - 13:06 #1
<table border="1" width="50%" style="border-collapse: collapse;">
    <caption>Den meget lille tabel</caption>

    <tr><td style="padding:2px;margin:0px;">5</td><td style="padding:2px;margin:0px;">5</td><td style="padding:2px;margin:0px;">10</td><td style="padding:2px;margin:0px;">15</td><td style="padding:2px;margin:0px;">20</td><td style="padding:2px;margin:0px;">25</td></tr>
</table>

Det er nemmere i css at tilføje følgende så det sker med alle tables:
table {border-collapse: collapse;}
td {padding:2px;margin:0px;}
Avatar billede w13 Novice
16. juli 2008 - 13:17 #2
<table border="1" width="50%" style="border-collapse: collapse;">
kan gøres lidt mere uptodate med:
<table style="width:50%;border:1px solid #000;border-collapse:collapse">
Avatar billede lassegrubbe Nybegynder
16. juli 2008 - 13:28 #3
Nu virker det perfekt. Tak for hjælpen begge to :)
fbisen hvis du lige opretter et svar, får du pointsene.
Avatar billede fbisen Nybegynder
16. juli 2008 - 13:31 #4
Svar - Glad for at hjælpe.
Du skal jo nok ikke bruge width=50% til noget, men det finder du vel selv ud af?
Avatar billede lassegrubbe Nybegynder
16. juli 2008 - 13:41 #5
Ja, det finder jeg selv ud af. Så slemt står det heller ikke til med min programmering :)