Avatar billede koden Novice
18. juli 2008 - 15:55 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Billige DVD-DL og forskel plus/minus

Hejsa

Hvor køber man billigst DL DVD og hvad er forskel på + og -
Synes minus er dyrere de steder jeg har kigget.

Skal bruge en del, derfor betyder pris lidt...
Avatar billede cgleerup Nybegynder
18. juli 2008 - 15:59 #1
Hej Koden,

Afhænger meget af hvad du skal bruge dem til og HVOR mange,
skal du bruge dem erhvervsmæssigt og bruge rigtig mange, så er det jo altid en god idé at kontakte et pro-firma der arbejder med den slags og kan sælge dem til erhvervsbrug.

Forskellen på minus og plus kan hurtig blive ret teknisk og langhåret at gå ud i en forklaring af, men lad os holde os til det simple der har en reel betydning. Nemlig hvad du skal bruge dem til. Er det til backup formål hvor du skal brænde data, billeder eller lignende ud så er tommelfingeren at det er + skiverne du skal bruge.

Er det derimod til filmmateriale, videoproduktion mv. Så er det - du skal bruge, da langt de fleste afspilelre understøtter - bedre end plus og dermed får du den bedste afspilning på den højeste kompatibilitet med flest mulige afspillere.
Avatar billede bakobjak Nybegynder
22. juli 2008 - 23:59 #2
Jeg vil anbefale Verbatim og kan klart anbefale www.burnalot.dk eller nierle.de
Avatar billede koden Novice
23. juli 2008 - 09:19 #3
De er godt nok dyre...svært at finde en stk. pris under 20 kr. ærger mig da jeg så en grænsebutik en dag havde et kanon tilbud hvor de kostede under 10 kr. stk.