Avatar billede soulmonk Nybegynder
22. juli 2008 - 15:31 Der er 6 kommentarer

Slå Autoplay til i Windows XP

Af uransagelige årsager får jeg ikke længere en dialogboks som lister forskellige handlinger, når jeg isætter en cd eller usb-nøgle, og det er meget irriterende. Data-cder starter heller ikke automatisk men jeg skal ind og dobbelklikke på drevet i denne computer.

Hvordan slår jeg autoplay/autorun til igen? I cd-drevets indstillinger står den til at give mig en dialogboks men det sker bare ikke.

Tak på forhånd.
Mvh
Avatar billede off-line Nybegynder
22. juli 2008 - 15:42 #1
Avatar billede soulmonk Nybegynder
22. juli 2008 - 15:51 #2
Mange tak. Det lader mig fikse for hvert enkelt drev ved at ændre nogle policies i reg. Kan man ikke ændre sådan at alle drev har autoplay i stedet for at ændre hvert enkelt?

her er log fra programmet:
Test [Policies] - Instance [G:\, Drive Type: 2]:
    Result [HKCU\...\Policies!NoDrives]: OK {Absent}
    Result [HKCU\...\Policies!NoDriveAutorun]: OK {Absent}
    Result [HKCU\...\Policies!NoDriveTypeAutorun]: OK {Present}
    Result [HKLM\...\Policies!NoDrives]: OK {Absent}
    Result [HKLM\...\Policies!NoDriveAutorun]: Problems {Present}
    Result [HKLM\...\Policies!NoDriveTypeAutorun]: OK {Present}
    >> Repair << [HKLM\...\Policies!NoDriveAutorun]
      Step: Resetting policy HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer!NoDriveAutorun to 0x03FFFF97.
      Result: This AutoPlay setting was successfully fixed.

>> Required action: The user must log off and log on again
Avatar billede off-line Nybegynder
22. juli 2008 - 16:02 #3
Ok jeg har heller ikke selv prøvet det fix, men se her:
Open My Computer or Explorer
Highlight the CD-ROM drive, right-click the CD-ROM drive and click properties.
Click the AutoPlay tab. Within this section you will be able to specify all Windows AutoPlay features.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. juli 2008 - 19:10 #4
Virker det?
Avatar billede soulmonk Nybegynder
14. oktober 2008 - 08:57 #5
ja, det virker fint. men jeg kan ik uddele point da du har svaret som kommentar
Avatar billede off-line Nybegynder
14. oktober 2008 - 13:06 #6
Ok! Men man gør det på den måde, at hvis man mener man har fået hjælp, så beder
man den eller dem, man vil give point, om at lægge et svar. Så ved du det til en
anden gang:)