Avatar billede dktekno Nybegynder
23. juli 2008 - 23:04 Der er 12 kommentarer

Min LAN-forbindelse bliver langsom efter nogle timer

Jeg har købt en ny bærbar, en Asus F7kr.

Problemet er, at efter et stykke tid på LAN (ikke wireless), så bliver internetforbindelsen ufatteligt langsom.

Det er meget forskelligt hvor lang tid der går. Nogle gange bliver nettet langsomt efter 5 minutter, andre efter 5 timer!

Jeg har endda opdateret netværkskortets driver fra Asus' hjemmeside, og det har ikke hjulpet. Jeg har opdateret Vista, og intet har hjulpet.

Så har jeg ringet til Asus, hvor jeg bare får at vide, at de ikke kender til problemet og at jeg skal prøve at geninstalleret Windows, selvom jeg har gjort det næsten hundrede gange!

Og jeg frygter, at hvis jeg sender min bærbare ind til Asus, at de så enten ikke kan finde problemet (fordi der kan gå en hel dag inden LAN-forbindelsen bliver langsom) eller at jeg bare får en ny af samme mærke - og med samme problem, som jeg så kan sende ind til dem, og sådan kan det køre i én uendelighed!

Hvad skal jeg gøre?

Jeg kan ikke fortryde mit køb hos den butik jeg har købt computeren af.
Avatar billede dktekno Nybegynder
23. juli 2008 - 23:07 #1
Hov, jeg glemte lige at nævne at jeg _IKKE_ har nogen anti-virus-programmer. Jeg har ZoneAlarm, og det er den samme version som på en anden bærbar, som virker upåklageligt.
Avatar billede dktekno Nybegynder
23. juli 2008 - 23:18 #2
Når jeg genstarter computeren, så bliver forbindelsen normal igen, for så at blive langsom efter et stykke tid.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juli 2008 - 23:54 #3
Dette er dit store problem:
"Hov, jeg glemte lige at nævne at jeg _IKKE_ har nogen anti-virus-programmer."

Din pc er garanteret fyldt med virus og andre "sjove" sager!!!

Kør denne igennem: http://www.eksperten.dk/artikler/1123
Indhold af div. logs kopieres herind som kommentar.
Avatar billede dktekno Nybegynder
23. juli 2008 - 23:59 #4
[quote]Din pc er garanteret fyldt med virus og andre "sjove" sager!!![/quote]

Det er ikke andet end et par dage siden jeg geninstallerede Windows, og jeg har haft dette problem i al den tid jeg har haft computeren, så nej, det er ikke virus!
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juli 2008 - 00:05 #5
Fuldt opdateret til SP3 m.m.?
24. juli 2008 - 00:23 #6
ENIG med <john_stigers> !
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. juli 2008 - 08:23 #8
Jeg har de sidste par dage kæmpet med nogle maskiner med "Zone Labs Integrity Agent", som er et "afkast" af ZoneLabs firewall, blot til større virksomheder.

Problemet var netop lange svartider, og i det øjeblik jeg slog firewallen fra var der hul igennem - og når nu du skriver at det eneste du bruger er ZoneLabs, skal mit forslag da være at du prøver at slå den fra...
Avatar billede draco999 Nybegynder
24. juli 2008 - 13:59 #9
Hmm, hvem i sit rigtige sind køre uden Virus Scanner???
ZoneAlarm kan netop kun bruges til at fucke din PC op...
Avatar billede dktekno Nybegynder
24. juli 2008 - 21:47 #10
Jeg har også slået Zone Alarm fra, og det har ikke hjulpet.

Det eneste der hjælper er genstart, og så kommer problemet tilbage efter x antal minutter eller timer.
25. juli 2008 - 00:20 #11
+ [23/07-2008 23:54:46] !!
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2008 - 16:14 #12
"Kommentar: draco999
24/07-2008 13:59:52 Hmm, hvem i sit rigtige sind køre uden Virus Scanner???
ZoneAlarm kan netop kun bruges til at fucke din PC op... "

50% enig!