Avatar billede bluebottle Nybegynder
24. juli 2008 - 12:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tildele o-tasten bogstavet ø

Jeg kunne godt tænke mig at tildele bogstavet o på tastaturet funktionen ø, når jeg trykker på ctrl + o. Kan man gøre det?

Det skyldes at min ø-knap på tastaturet er gået i stykker.

Jeg kan gøre det i word 2003, men jeg ville gerne at indstillingen var generel til hele PCen.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. juli 2008 - 12:40 #1
Det kan desværre ikke lade sig gøre.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. juli 2008 - 12:43 #2
Ps. går ud fra at det er en bærbar, siden du ikke bare køber et andet tastatur.
Husk garantien hvis computeren ikke er over 2 år.
Avatar billede bluebottle Nybegynder
24. juli 2008 - 13:43 #3
Det er en bærbar jeg sidder ved
Avatar billede bluebottle Nybegynder
24. juli 2008 - 13:44 #4
Den er over 2 år
Avatar billede ebea Ekspert
24. juli 2008 - 13:54 #5
Du kan bruge ALT funktionen. dvs. hold Alt nede, og tast tal kombinationen.

Alt+155 = ø
Alt+157 = Ø
Avatar billede thov Forsker
24. juli 2008 - 16:01 #6
KeyTweak http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?ID=1698 burde kunne gøre det, ellers kan du Google på 'keyboard remap'.
Avatar billede bluebottle Nybegynder
24. juli 2008 - 16:41 #7
thov,dit link virkede ikke, idet jeg ikke kunne finde bogstavet ø derinde, bortset fra det virkede det.

Men jeg fandt et andet program ved at google keyboard remap her

http://vlaurie.com/computers2/Articles/remap-keyboard.htm

Programmet som jeg brugte, og som virkede, hedder sharpheys.

Læg et svar, så får du dine point
Avatar billede thov Forsker
24. juli 2008 - 17:42 #8
OK, et svar kommer her :-)
Avatar billede thov Forsker
24. juli 2008 - 18:09 #9
Takker for point :-)
Hvis flere taster 'opgiver ånden', kan du kigge her efter et nyt tastatur http://notebookonline.dk/shop/reservedele-34s.html
Avatar billede nyhuus Nybegynder
28. juli 2008 - 14:53 #10
ebea: din methode virker kun på tastatuere med keypad, da man kun kan lave disse kombinationer overe på keypadded, og ikke i rækken med tal over "qwertyuiop" tasterne.
Avatar billede ebea Ekspert
28. juli 2008 - 15:15 #11
De fleste bærbare har idag også "numerisk" tastatur. Som regel mærket med blå farve, så der burde det også virke.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
28. juli 2008 - 15:37 #12
ebea: det kræver jo staidg man skal huske at slå det til også, hvilket gør at man mister nogle af sine bogstaves taster, da numpad tasterne som regl er placeret på disse.

men methoden virker, dog meget mere besværlig ;)
Avatar billede ebea Ekspert
28. juli 2008 - 16:32 #13
>nyhuusdk< ja, måske lidt besværlig, men det ville jeg da personlig foretrække, fremfor at have et program kørende i baggrunden, og omkonfigurere mit tastatur. Og når man skriver en længere tekst, kunne jeg da godt forestille mig alle de steder hvor der f.eks. optræder et o, kom til at stå ø. Alene i denne skrivelse er det, 16 stk. - og det virker jo mere fjollet.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
28. juli 2008 - 18:05 #14
ebea: med det program han søger vil dette heller ikke ske, da han gerne ville have den konfiguretet så det var CRTL + O der skulle give ø.

Men dette er jo enlig os lygegyldigt, han har jo fået løst sit problem :)