Avatar billede Pistoleer Praktikant
24. juli 2008 - 20:15 Der er 1 løsning

Blanke celler

Hej Eksperter

Jeg sidder og laver et excel ark med 2 faner. På fane 1 taster jeg varenumre, tekst, pris, antal, m.m og på fane 2, som er en kopi til kunden, henter den så de ting jeg tastede på fane 1, men nu præsenteret på en pænere måde. Nu kommer så mine 2 problemstillinger:

1. Skabelonen (fane 2) har plads til 25 linier og i hver linie er der så indtastet en formel som denne: ='ark 1'!D3 , der selvfølgelig fortæller at data skal hentes i ark 1. Lad os så antage at jeg kun skal give et tilbud på 6 varenr., så vil der i de øvrige 19 linier stå et 0 eller kr 0,00. Hvad kan gøre, så disse celler forbliver blanke, hvis jeg ikke har indtastet noget i den celle på fane 1, som formlen referer til?

2. Er der en måde så jeg når står i Fane 2/Ark 2 kan vælge at sende kun dette ark og ikke ark 1 til kunden via email?

Jeg håber at der er en klog sjæl derude, der forstår hvad det er jeg mener. Jeg er på MSN - thomasolsen@mail.dk - hvis der er behov for nærmere forklaring

På forhånd tak

Thomas
Avatar billede Pistoleer Praktikant
24. juli 2008 - 21:15 #1
Klaret takket være et ikke-medlem via MSN