Avatar billede loproc Praktikant
24. juli 2008 - 22:40 Der er 4 kommentarer

Hurtigste boot

Hejsa

Jeg har en Dell Latitude X200 som jeg gerne vil have til at boote hurtigst muligt, til et stadie hvor den kan komme på nettet over WLAN. Jeg ville gerne anskaffe mig en EEEPC i stedet for at have en masse bøvl med at prøve selv, men konen sidder for tungt på min pung.

Maskinen er en 933MHz Intel med 640MB ram, og et Intel trådløst netkort. Den kører lige nu PcBSD som tager omtrent 2min 40sek om at boote.

Så alt i alt, så er spørgsmålet naturligvis hvilket OS jeg skal vælge for at få den til at starte på, lad os sige < 30sek

Mvh. Martin
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2008 - 23:09 #1
160 sek. er ikke acceptabelt, men vi taler jo heller ikke om en ny computer, 30 sek. er utopi, men <60 sek. er realistisk. klik Start -> kør -> skriv,msconfig -> fanebladet Start -> fjern flueben i alt der ikke er absolut nødvendigt
Avatar billede loproc Praktikant
24. juli 2008 - 23:22 #2
Det er jo ikke nødvendigvis et full featured OS vi snakker om - bare noget der kan boote hurtigt og gå på nettet...
Avatar billede ebea Ekspert
25. juli 2008 - 00:11 #3
Kan du ikke bede din kone om at flytte sig fra skødet af dig, så hun ikke sidder så tungt på din pung; Lol;
Og ellers er den bedste kur for PC'en, som >helgec< foreslår, at fjerne, og stoppe  alt der ikke skal starte op i Windows.
25. juli 2008 - 01:06 #4
... brug evt. DVALE funktionen... det gør jeg typisk... er på plads indenfor ~20 sekunder INCL opstartede programmer: MS Outlook, 3 x IE, ...

(Min søn bruger faktisk DVALE funktionen på sin PC til WOW - virker fint - er på plads indenfor ~40 sekunder - 2Gb RAM)