Avatar billede anthex Nybegynder
27. juli 2008 - 12:44 Der er 1 løsning

VB6 applikation EKSTREMT langsom i vista!

Hej eksperter.

Jeg har for et lille års tid siden skrevet noget kode i VB6. Og jeg har for nylig fundet det kode frem og vil arbejde videre på et program jeg er ved at lave.
Men jeg har lige fået en ny bærbar der kører Windows Vista 64bit.
Før da jeg arbejdede med VB6 var det på en gammel stationær der kørte XP.
Det mærkelige er så at det samme kode jeg skrev i XP kører VIRKELIG langsomt når jeg kører det i VB 6 i vista.
Før tog det en brøkdel af et sekund at køre koden igennem fra start til slut. Nu tager det ca. et halvt minut!
Det program jeg er ved at lave er noget med noget pixellæsning.
Er der nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre for at jeg kan køre mit program lige så hurtigt som før?
Det mærkelige er at min nye computer er meget meget bedre end den jeg havde før hvor mit program kørte perfekt!

Håber meget på noget hjælp

Emil
Avatar billede anthex Nybegynder
27. juli 2008 - 14:37 #1
tjaa..
jeg må hellere skrive at jeg selv er kommet frem til en løsning.
Det hjalp blot at ændre windows appearance til windows classic i stedet for vista-appearance.

Tak!