Avatar billede beat-u-up Nybegynder
28. juli 2008 - 00:42 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

ravplugs og skruer

hei. jeg har et simpelt spørgsmål men er kommet i tvivl. når man skal sætte noget fast til en væg, skal ravplugen være samme længde som skruen eller må skruen være længere?
lette point at hente...

på forhånd tak.

ps. admin sucks - bad ass motherfucker!!
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juli 2008 - 00:45 #1
Samme længde er absolut bedst.

Og put evt. en lille smule hurtigt størkende masse ind i hullet inden ravplugen, så
sidder den rigtigt godt.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. juli 2008 - 10:43 #2
Ja det sidste er absolut nødvendigt, hvis det er en koksvæg, fordi vægen smuldrer
omkrig ravplugsene. Har selv oplevet, at sætte en vitrine rigtig godt fast med
vingede ravplugs og 80 mm. skruer. Men en nat drønede det hele ned på gulvet:(

arne_v - Se venligst den øverste del, af mit sidste indlæg her:
http://www.eksperten.dk/spm/839212
Avatar billede chiefbigchief Mester
28. juli 2008 - 16:21 #3
I en massiv væg: hullet skal være Ca, 1 cm dybere end ravplugen,og den skal selvfølgelig passe til hullets diameter. Skruen når den er skruet i det man ønsker skal skruen gå Ca 1/2 cm.gennem plugsen.
I en pladevæg skal du bruge specielle plugs og skruen skal passe til plugsen længden må selvfølgelig ikke være så lang at skruen kommer ud på den anden side af vægen.
M.v.h C.B.C
Avatar billede beat-u-up Nybegynder
28. juli 2008 - 21:58 #4
jeg siger mange tak for hjælpen. jeg deler pointene imellem jer, men arne får lidt flere fordi han var først.
så læg venligst et svar :)
Avatar billede off-line Nybegynder
28. juli 2008 - 22:03 #5
Kom i tanke om, at samme længde selvfølgelig kun gælder den del, som går i vægen.
Hvis man sætter en reol op med en skinne som er 20 mm. dyb og man bruger en ravplug på
80mm. så skal skruen altså være 100 mm, for ellers går der jo kun 60 mm. i ravplugen.
Og så brug endelig de bedste ravplug med vinger og ikke kun riller.
Avatar billede chiefbigchief Mester
28. juli 2008 - 22:12 #6
Ugh!
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juli 2008 - 22:17 #7
.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. juli 2008 - 23:00 #8
Ingen point til mig:)
Avatar billede c-holst Novice
01. august 2008 - 19:43 #9
et lille snedker snild tip skal du lige have med på vejen...

Hvis der er tale om opstætning af mindre ting i porrøse vægge, kan du tage fx en stjerneskruetrækker eller andet med en diameter på fx 5 mm, denne hamrer du ind i emnet og slipper for at ødelægge væggen/hullet ved at bore. så i med en ravplug.

anden mulighed i dette tilfælde er altid at bore med et bor der er en mm mindre en den ravplug du vil sætte i. så kan du evt slå den ind ved at sætte en skrue i enden og slå let på den.

brug kun slagfunktion hvor dette er nødvendigt.

spørg bare løs