Avatar billede vlklng Nybegynder
29. juli 2008 - 14:52 Der er 3 kommentarer

Crash / Advarsel i log "pnpmgr"

AMD Athlon 64 Processor 4000+
2,41 ghz, 2gb RAM
Geforce 7800GT
80gb sata disk

Windows XP Pro
Version 2002 service Pack 2

jeg har igennem lang tid haft crash på min computer, i perioder virker skidtet i flere uger uden problemer og så kommer der engang imellem en lille "djævel" og sparker den til jorden igen, lige hvor man tror at alt er fint - den crasher og starter op og siger at den ikke kan finde diskenheden - jeg har løst problemet (åbenbart midlertidigt), ved enten at lade computeren få en pause eller hvis det ikke hjælper, skifte rundt på stikket for satadisken på motherboardet.

Jeg har lagt mærke til at i logbogen i computeradministration, kommer den næsten altid med en advarsel, før et crash:

Hændelsestype:    Advarsel
Hændelseskilde:    PlugPlayManager
Hændelseskategori:    Ingen
Hændelses-id:    257
Dato:        29-07-2008
Klokkeslæt:        14:00:37
Bruger:        Ikke tilgængelig
Computer:    INNOCENT
Beskrivelse:
Der opstod timeout for afsendelse af beskeden om ændring af destinationsenheden til vinduet for "WndClass_CWinDrivesNotifyerHelperWindow"

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Har lige haft samme advarsel igen for 2 minutter siden, men er dog ikke crashet endnu!? Så måske hænger de to ting ikke sammen alligevel, men umiddelbart så kæder jeg det sammen med at den går ned...

Jeg har formateret og geninstalleret windows og stadig samme problem, så det hænger nok sammen med noget hardware eller måske biosen...men det er bare et gæt...

Nogen der har en løsning på problemet?
Avatar billede vlklng Nybegynder
29. juli 2008 - 22:42 #1
En anden advarsel, som lige kom ind ad brevsprækken:

Hændelsestype:    Advarsel
Hændelseskilde:    Ftdisk
Hændelseskategori:    Disk
Hændelses-id:    57
Dato:        29-07-2008
Klokkeslæt:        19:13:36
Bruger:        Ikke tilgængelig
Computer:    INNOCENT
Beskrivelse:
Systemet kunne ikke tømme data til transaktionslogfilen. Beskadigede data kan forekomme.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Data:
0000: 00 00 00 00 01 00 be 00  ......¾.
0008: 02 00 00 00 39 00 04 80  ....9..€
0010: 00 00 00 00 0e 00 00 c0  .......À
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00  ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00  ........

Stadig ingen bud?
Avatar billede vlklng Nybegynder
30. juli 2008 - 12:13 #2
Det var dævlens....er der slet ingen bud på, hvad der kan være galt?
30. juli 2008 - 12:22 #3
(Varme problem ?)