Avatar billede bizcom Novice
30. juli 2008 - 14:35 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

XML skema til java klasser (måske simpel problem)

Hej

Jeg skal forsøge at lave følgende skemaer om til java klasser!

http://isb.oio.dk/repository/?pageid=64&&dir=http%3a%2f%2frep.oio.dk%2fubl%2fxml%2fschemas%2f2.0%2f

Jeg har fundet ud af at alle filerne i common skal ligge i et bibliotek der hedder common og maindoc i et der hedder maindoc.

Hvis jeg så med xjc f.eks. kører på UBL-Invoice-2.0.xsd i maindoc, så laver den en komplet java klasse struktur, dog i biblioteker i stedet for en jar fil...

Hvordan laver man dette om til jar filer - det er muligvis et meget simpelt problem!?

Håber der er et geni derude et sted som kan være behjælpelig...

Mvh. Henrik

Håber der er et geni der kan være behjælpelig...
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2008 - 14:58 #1
Du compiler das ganze molevitten. Og laver en jar fil udfra de genererede class filer.

Det nemmeste er at bruge ant (hvis man kendet ant !).

Men det kan ogsaa laves manuelt.

stylistisk:

cd \roddir
cd pakke1
javac *.java
cd ..\pakke2
javac *.java
cd ..\pakke3
javac *.java
cd ..
jar cvf foobar.jar pakke1\*.class  pakke2\*.class  pakke3\*.class
Avatar billede bizcom Novice
30. juli 2008 - 15:08 #2
Hmm... nu har jeg prøvet at kompilere de forskellige kataloger, men der skrives blandt andet noget omkring at en type ikke er "within its bound".

Der er en masse afhængighed og arvning imellem de mange xsd filer, så ved ikke om de skal "xcj" på en speciel måde...

Har du erfaringer med XSD og generering af javaklasser?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2008 - 15:36 #3
Jeg har brugt det et par gange.

Men jeg bruger ant til at builde med.
Avatar billede bizcom Novice
31. juli 2008 - 09:35 #4
Arne,

ville du evt. være villig til mod timebetaling at hjælpe med at få sat et miljø op så vi nemt kan få omdannet ovennævnte XSD filer til jar filer.

Mvh. Henrik
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2008 - 04:23 #5
Det er rimeligt simpelt.

build.xml
=========

<project name="ublfun" default="pack">
    <target name="compile">
        <javac classpath="/sunjava/JEE5SDK/lib/javaee.jar" srcdir="." destdir="build"/>
    </target>
    <target name="pack" depends="compile">
        <jar jarfile="ublfun.jar" basedir="build"/>
    </target>
</project>

b.bat
=====

xjc common
xjc maindoc
ant
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2008 - 04:24 #6
prerequisites:

JDK 1.6.0
Ant
begge i PATH

procedure:

download xsd filer til 2 subdir common og maindoc
kør b.bat
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2008 - 04:25 #7
Jeg kunne nøjes med ant hvis der var et xjc task. Det er der i reference implementationen
men tilsyneladende ikke i JDK.
Avatar billede bizcom Novice
01. august 2008 - 08:12 #8
Super, jeg kigger på det med det samme!
Avatar billede bizcom Novice
01. august 2008 - 08:34 #9
Det virker... nu har jeg Jar filer... mange tak!! Send lige et svar så du kan få points... :)
Avatar billede bizcom Novice
01. august 2008 - 08:54 #10
Lige et sidste spørgsmål.... ved du hvordan man kan lave en javadoc af jar filens indhold?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2008 - 14:42 #11
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2008 - 14:42 #12
ant har et javadoc task !
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2008 - 14:44 #13
Avatar billede bizcom Novice
01. august 2008 - 14:50 #14
Super - jeg kigger på det... tak for hjælpen!
Avatar billede bizcom Novice
04. august 2008 - 09:33 #15
Arne,

min forståelse for udvikling er på et lidt overordnet niveau, så jeg er ikke helt god nok til at sætte det op jeg har brug for i forbindelse med det her projekt.

Jeg ønsker ikke at du skal bruge tid på noget uden at få betaling, så derfor vil jeg høre om du kunne tænke dig at bruge et par timer på det mod betaling?

1.
jeg mangler som sagt så jeg kan få lavet en java api ud fra jar filen i forhold til kodning

2.
Jeg har behov for at kunne lave klasser, foretage en validering og så efterfølgende gemme dem i xmlfiler.

Hvis du har lyst til at hjælpe, så kan jeg lige forklare lidt ydereligere!

Med venlig hilsen
Henrik
Avatar billede arne_v Ekspert
05. august 2008 - 04:48 #16
Måske.

Smid mig en email.
Avatar billede bizcom Novice
05. august 2008 - 10:12 #17
ok,

hvor finder jeg din mail adresse henne?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. august 2008 - 23:09 #18
Jeg er nu ikke saa svaer at finde.

Men proev arne_v@mail.danbbs.dk !