Avatar billede anders_lun Nybegynder
31. juli 2008 - 10:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CSS ny style i et nuværende stylesheet?

Har lidt af et problem vil jeg tro. Jeg har en scannet webshop, og har ikke mulighed for at gå ind og ændre i stylesheetet. Så er nød til at bruge det der er standard.

Mit problem er at jeg har noget tekst jeg vil have til at have en "none decoration" på, da i det oprindelige stylesheet står at alle links skal have farven grøn, nu vil jeg gerne have at den tekst jeg skal skrive  ikke skal være grøn men hvid.

Hvordan kan jeg lave en ny style inde i et stylesheet der ikke bliver berørt af det oprindelige stylesheet?

Håber i forstår.

Min kode indtil videre ser sådan herud:

<div id="omdd">Om Dorch & Danola  |
<a href="http://www.dorchdanola-netbutik.dk/group.asp?group=529">
Tilbudsavis</a>  |
<a href="http://dorchdanola-netbutik.dk/product-promo.asp?id=5">
Kontakt</a>
</div>
<style type="text/css">
#omdd{
position:absolute;
left: 370px;
top: 171px;
z-index:1;
text-decoration:none;
color: FFFFFF;
font-size:13px;
}
</style>
Avatar billede mjlb Nybegynder
31. juli 2008 - 13:40 #1
ved ikke om jeg forstår det helt.. men kan du ikke skrive feks.:

<a href="http://www.dorchdanola-netbutik.dk/group.asp?group=529">
<span style="color:#ffffff;text-decoration:none;">Tilbudsavis</span></a>

altså bare fylde dit style ind i en span
Avatar billede anders_lun Nybegynder
31. juli 2008 - 15:14 #2
Arh ja, det virkede perfekt:D..

Har først set dit svar nu desværre, så fandt på løsningen om at lave det til billeder..
se: http://www.dorchdanola-netbutik.dk

Smid et svar mjlb, og pointsne er dine:)
Avatar billede mjlb Nybegynder
31. juli 2008 - 15:37 #3
ah okay :) sådan kunne man jo også gøre det.

Her er endnu en løsning hvis du ikke vil have alt stylen nede i span.

<style type="text/css">
#omdd{
position:absolute;
left: 370px;
top: 171px;
z-index:1;
text-decoration:none;
color:#FFFFFF;
font-size:13px;
}
.Menu1 A:link {text-decoration:none; font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; letter-spacing:0px; font-weight:bold;color:#ffffff;}
.Menu1 A:visited {text-decoration:none; font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; letter-spacing:0px; font-weight:bold;color:#ffffff;}
.Menu1 A:active {text-decoration:none; font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; letter-spacing:0px; font-weight:bold; color:#ffffff;}
.Menu1 A:hover {text-decoration: none; color: #c63018;}

</style>

<span class="Menu1"><a href="http://www.dorchdanola-netbutik.dk/group.asp?group=529">
Tilbudsavis</a></span>
Avatar billede olebole Juniormester
31. juli 2008 - 21:11 #4
<ole>

- og den korrekte rækkefølge er:

.Menu1 A:link {text-decoration:none; font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; letter-spacing:0px; font-weight:bold;color:#ffffff;}
.Menu1 A:visited {text-decoration:none; font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; letter-spacing:0px; font-weight:bold;color:#ffffff;}
.Menu1 A:hover {text-decoration: none; color: #c63018;}
.Menu1 A:active {text-decoration:none; font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; letter-spacing:0px; font-weight:bold; color:#ffffff;}

/mvh
</bole>