Avatar billede maron Nybegynder
31. juli 2008 - 10:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DNS problemer

Håber på noget hjælp.!!
Jeg kan pludselig ikke længere sende emails via min smtp.
Alle mails bliver liggende i mappen Queue og loggen skriver:

Unable to bind to the destination server in DNS

Forslag til en løsning af dette problem?
Avatar billede leif Seniormester
31. juli 2008 - 10:42 #1
Umiddelbart, kan du lave DNS opslag på maskinen ? Prøv at ping fx. google.dk
Avatar billede maron Nybegynder
31. juli 2008 - 10:53 #2
Ja det er ingen problem.
Avatar billede maron Nybegynder
31. juli 2008 - 10:54 #3
Jeg har netop kørt en log og den melder fejl på EventID 4000
Hvilket skriver:

DNS-serveren kunne ikke åbne Active Directory. Denne DNS-server er konfigureret til at hente og bruge oplysninger fra den mappe for denne zone og er ude af stand til at indlæse zone uden. Kontroller, at Active Directory fungerer ordentligt og genindlæse zonen. Arrangementet data er fejlkode.

Men hvad betyder det så??
Avatar billede maron Nybegynder
31. juli 2008 - 11:58 #4
Ingen bud på dette problem?
Avatar billede leif Seniormester
31. juli 2008 - 13:15 #5
Sorry, hvis jeg bliver lidt irriteret. Men det er ikke en betalingssupport du får her, så du kan ikke forvente et svar med det samme. Er det så kritiks at du ikke kan vente må du betale dig fra det.

Men den DNS server som din mailserver er sat til at bruge har tilsyneladende med at få adgang til DNS serveren.

Men et quick&dirty søg på Google giver fx. http://technet2.microsoft.com/windowsserver2008/en/library/216a820b-4d5e-4185-a554-f2bf9e1049e01033.mspx?mfr=true
Avatar billede leif Seniormester
31. juli 2008 - 13:15 #6
Er godt nok til Server 2008, men prøv
Avatar billede maron Nybegynder
31. juli 2008 - 13:58 #7
Det var nu ikke meningen at det skulle lyde sådan.
Tak for svaret.

DNS serveren kører som den skal, det lader i hverfald til det.
Avatar billede maron Nybegynder
01. august 2008 - 00:04 #8
Okay.
Betaler gerne for en løsning på problemet.
Avatar billede maron Nybegynder
01. august 2008 - 16:35 #9
Penge er åbenbart ikke alt.
Lukker spg.