Avatar billede trold1964 Novice
31. juli 2008 - 13:59 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

vurdering af www.jroldhave.dk hjælp til at rette fejl

Hej

en vurdering og hjælp til at få rettet fejl på startsiden
Er der nogen som ved hvorfor, at der står i venstre hjørne på min hjemmeside ”Der opstod en fejl på siden.” trykker man på den kommer der en dialobox frem, siden køre som den skal, oplever ikke der er nået galt når jeg prøver det hele, men det er kun den side der er startside

Se siden www.jroldhave.dk

Så hvis en der kan fortælle mig hvordan det bliver løst, bliver jeg glad.
Avatar billede draco999 Nybegynder
31. juli 2008 - 14:22 #1
Jeg kan godt lide din flash.
Dog kom jeg til at kigge mere på den end dine billeder.
Avatar billede trold1964 Novice
31. juli 2008 - 14:39 #2
Tak.
Det er en ny design hjemmeside, jeg regner med den skal udbygges med tiden
Avatar billede zips Juniormester
31. juli 2008 - 16:17 #3
Da jeg ikke kan se ret meget af siden i min IE6 som også giver javascript fejl er det nok ikke lige denne browser man skal bruge for at se din side :-)

Men måske hvis dine fejl ifølge w3 bliver rettet, er det muligt jeg så kan se den.
Avatar billede wanze Nybegynder
02. august 2008 - 16:47 #4
Det skyldes alle de JavaScripts du har inkluderet på din side - du kunne jo prøve at udkommentere dem én efter én, så du kan finde fejlen.

Siden ser desuden ikke så godt ud i Internet Explorer 7.
Avatar billede trold1964 Novice
02. august 2008 - 17:47 #5
jeg forstår ikke det medsiden ikke ser godt ud på Internet Explover 7 på hvilken måde
jeg er godt klar over jeg har nogen store problemer med min forbindelse fra kabel skab og ind til mig, jeg regner med at der bliver skrifte et kabel i næste ude, det er muligt det vil hjælpe, har tit store udsving på hastiheden både på download og upload
Avatar billede wanze Nybegynder
02. august 2008 - 18:06 #6
Det har intet med stabiliteten at gøre - jeg har ikke oplevet nogle problemer med at forbinde til serveren.

Den sorte rammer rundt om billederne er bredere end resten af siden. I Firefox slutter siden samme sted i højre side. Det grå navigeringspanel og billedet er i Internet Explorer ikke lige store - billedet er bredere, og går derfor længere ud end den grå boks.
Avatar billede trold1964 Novice
02. august 2008 - 22:25 #7
Den forstår jeg ikke rigtigt
det skal nok ses på et print screen
du er velkommen til at lave en ALT GR + PRINT SCREEN af siden
når du har lavet et billede kan du lægge den ind i https://jroldhave.dk//webshare/hjemmeside/
vælg Fortsæt til dette websted (anbefales ikke).
brugernavn...: jan
adgangskode..: jan
tryk på upload her kan du upload 4 billeder
for jeg har set siden selv syntes ikke det er det som du skriver
Avatar billede wanze Nybegynder
02. august 2008 - 23:40 #8
http://nze.dk/214/jroldhave.png

Med mindre du har taget alle forholdsregler på din side, burde du nok ændre brugernavn og adgangskode nu, så folk ikke fx uploader et skadeligt php-dokument til din server. :-)
Avatar billede trold1964 Novice
03. august 2008 - 00:31 #9
nu forstår jeg, det har jeg ikke rigtigt tænkt over, men du har ret i det.
har taget forholdsregler, men har ændre det nu, men det kan ikke skade server
tak for billede, så jeg kunne se hvad du mente
Avatar billede trold1964 Novice
03. august 2008 - 02:56 #10
nu skulle billede være rettet så den basser med den grå boks :-)
men hvordan får jeg gæstebogen til at være på samme side?  så den ikke åbener en ny browser
gæstebog er lavet i php og den ligger på min server
Avatar billede zips Juniormester
03. august 2008 - 12:37 #11
Blot til info vil jeg lige vise hvordan det ser ud i IE6 det ser også sådan ud i FF2 at top menu er meget bredere end boksen under denne, men det er måske sådan du ønsker det skal være?
http://www.prebendahl.dk/exp/pic/jan_roldhave.jpg

Og her er de 2 fejl jeg får når jeg åbner siden fejl 1 http://www.prebendahl.dk/exp/pic/jan_roldhave_fejl1.jpg og fejl 2 http://www.prebendahl.dk/exp/pic/jan_roldhave_fejl2.jpg
Avatar billede w13 Novice
03. august 2008 - 12:42 #12
Der kommer meddelelser om et par JavaScript-fejl i min browser. (Ved ikke, om det er blevet nævnt.)
Avatar billede trold1964 Novice
03. august 2008 - 14:32 #13
Hej

Sådan ser det ud hjemme hos mig http://www.jroldhave.dk/exp/pic/Billede1.jpg

Sådan ser det ud når jeg logge på mit arbejde via Citrix http://www.jroldhave.dk/exp/pic/Billede2.bmp

Billede2 køre også fra en Internet Explorer 6 men da har jeg ikke oplevet det problem du beskriver og som jeg også kan se på dine billeder.

Det linje nummer på fejl på billede2 to er bare sådan en html kode  </table>

Det linje nummer på fejl på billede1 to er bare sådan en html kode // <![CDATA[

Grund til der ikke er flads på mit arbejdes server, er fordi den ikke er installeret.

w13 det er kun på startsiden
Avatar billede trold1964 Novice
09. august 2008 - 13:22 #14
Til INFO
Jeg har fået lavet siden lidt om, der er også kommet lidt mere på siden
Avatar billede zips Juniormester
09. august 2008 - 13:41 #15
Hej trold1964

Der er lige et par ting, ret <script language="Javascript"> til <script type="text/javascript"> i linje 59
I linje 95 ret <td width="600"></div> så du ikke har en slut div som ikke er startet i denne td
I linje 78 ret bordercolor så den ligger i din css da den ikke må ligge som nu, men skal i et style.
Så er der kun dit <embed tag som ikke er valid i forhold til din DTD du skal løse, så er alle fejl vist ved at være væk :-)

Den ser nu ok ud i IE6 og FF2
Avatar billede trold1964 Novice
09. august 2008 - 15:16 #16
jeg må vende tilbage sener, jeg har prøvet noget af det du har skrevet, men det med linie 78 forstår jeg ikke lige, og det med DTD heller ikke.
jeg tænker på siden der ikke er fejl i den andre index.html som ligger i andre undermapper kunne det være jeg kan se hvordan de er bygget op, selv om de ikke er helt det samme, er der en del der går igen
Avatar billede zips Juniormester
09. august 2008 - 15:49 #17
Med DTD mener jeg at du bruger xhtml og der skal du lægge style i css enten i dit css stylesheet eller lægge det som her style="bordercolor:#333333;"
Avatar billede trold1964 Novice
09. august 2008 - 17:02 #18
sådan er min startside bygge op
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4" />
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Jan Roldhave</title>
<script src="../Scripts/AC_RunActiveContent.js" type="text/javascript"></script>
<!-- Do not remove the line below!!!  It is required for the XML Flash Slideshow v3. -->
<script type="text/javascript" src="../v3flashslideshow/slideshow.js"></script>
<link href="../p7ssm/p7ssm_01.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
<script type="text/javascript" src="../p7ssm/p7SSMscripts.js"></script>
<style type="text/css">
<!--
a:link {
    color: #000000;
    text-decoration: none;
}
a:visited {
    color: #000000;
    text-decoration: none;
}
a:hover {
    color: #333333;
    text-decoration: underline;
}
a:active {
    color: #000000;
    text-decoration: none;
}
a {
    font-family: Verdana;
    font-size: 12px;
    color: #000000;
}
-->

caption.calendar-month{font-size : 12px; font-weight: bold; background-color:#abcdef; color: #006699; text-decoration: none;}
th{font-size : 12px; font-weight: bold; background-color:#FFFFFF; color: #999999; text-decoration: none;}
td.fullday {font-size : 10px; font-weight: bold; background-color:#abcdef; color: #FFFFFF; text-decoration: none;}
td.emptyday {font-size : 10px; font-weight: normal; background-color:#FFFFFF; color: #000000; text-decoration: none;}
td.today a{font-size : 12px !important; font-weight: bold !important; }
body,td,th {
    color: #000000;
}
.style28 {
    font-size: 14px;
    font-family: Tahoma;
}
.style23 {font-family: Verdana; color: #999999; font-size: 12px;}
.style11 {
    font-size: 12px;
    font-family: Verdana;
}
.style29 {
    font-size: 10px;
    font-style: italic;
}
</style>
<script id="PLHIM script type="text/javascript" src="../Pluginlab/Scripts/PLHIM.js">/* PLHIMMenu script */</script>
</head>

<body onload="PLHIM_onload()">
<table width="900" border="0" align="center">
  <tr>
    <th scope="row"><script type="text/javascript">
AC_FL_RunContent( 'codebase','http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=9,0,28,0','width','900','height','120','title','top','src','../flash/top','loop','false','quality','high','pluginspage','http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash','movie','../flash/top' ); //end AC code
    </script>
      <noscript>
      <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=9,0,28,0" width="900" height="120" title="top">
        <param name="movie" value="../flash/top.swf" />
        <param name="quality" value="high" />
        <param name="LOOP" value="false" />
        <embed src="../flash/top.swf" width="900" height="120" loop="false" quality="high" pluginspage="http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash"></embed>
      </object>
      </noscript></th>
  </tr>
  <tr>
    <td width="895" bgcolor="#CCCCCC" scope="row"><table width="842" border="0" align="center" bordercolor="#333333" bgcolor="#CCCCCC">
      <tr>
        <th width="116" scope="row"><div align="center"><a href="./" class="style23">Startsiden</a></div></th>
        <td width="116" bgcolor="#CCCCCC"><div align="center"><span class="style23"><a href="../about/">Om mig</a></span></div></td>
        <td width="116"><div align="center"><a href="../guestbook_page/">Min gæstebog</a></div></td>
        <td width="116"><div align="center"><span class="style23"><a href="../links/">Links</a></span></div></td>
        <td width="116"><div align="center"><a href="../forum_page/">Forum</a></div></td>
        <td width="116"><div align="center"><a href="../galleri/">Billede galleri</a></div></td>
        <td width="116"><div align="center"><span class="style23"><a href="../contact/">Kontakt</a></span></div></td>
      </tr>
    </table></td>
  </tr>
</table>
<table width="900" border="0" align="center"><tr>
    <th width="140" valign="top" scope="row">&nbsp;</th>
    <td width="600">
      <p class="style28">Velkommen til min webside, <br />
    - her kan du læse om mig og se mine billeder<br />
    </p>
      <p class="style11">Jeg er født i 1964 de første år af min opvækst var i  Rørvig. Som seksårig kom jeg til København, som 12-årige flyttede jeg sammen  med familien til Holbæk. Hvor jeg også selv bor i dag i en lækker andelsbolig,  hvor jeg har været bosat siden 1994. </p>
      <p class="style11">Jeg har været i Søværnet i ca. 15 år, og i de sidste år  begyndte jeg på en uddannelse som elektriker. Jeg gik af fra Søværnet i 1999. <a href="../about/"><span class="style29">læs mere</span></a></p>
      <p class="style28"><br />
    </p></td>
    <td width="140">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <th scope="row">&nbsp;</th>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

måske du beder kan vise mig hvor det går galt, for når jeg går ind på de andre sider er der ingen problemer, er det fordi jeg har en flash på siden
Avatar billede olebole Juniormester
09. august 2008 - 17:19 #19
<ole>

Du burde måske nok vælge HTML 4.01, som er den seneste markup version, som er understøttet på WWW:
    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

- og så er der ikke rigtig nogen af dine scripts, der er skrevet i valid JavaScript/DOM kode

/mvh
</bole>
Avatar billede trold1964 Novice
09. august 2008 - 17:57 #20
jeg har ikke selv designet siden, men fik en ven til at hjælpe mig, men nu har jeg fået lov til at overtage den. den er vist lavet i FrontPage. Jeg har også FrontPage jeg har selv prøvet med WebWriter som bruger HTML 4.01. haft WebWriter i mange år starte med version 3 men så har jeg ikke holdt det ved lige, 1. jan fik jeg min egen server, SME server det har givet mig mange muligheder bla. få min egen hjemmeside som ligger på min server
Jeg ved ikke om jeg er nybegynder, men tror jeg skal nok komme ind i det.
Avatar billede trold1964 Novice
03. september 2008 - 22:14 #21
Lukker da jegregner med at siden skal laves om