Avatar billede tachoo Nybegynder
31. juli 2008 - 16:05 Der er 3 kommentarer

opstætte ftp server

Hej experter

Jeg tror nok at jeg har nogen lunde styr på hvorledes jeg skal sætte selve routeren og NAS'en op for at oprette en ftp-server.

men hvad skal jeg skrive i adresselinien for at få adgang/ finde serveren via nettet?

jeg har en D-link router dir-655
    og en  D-ling NAS    DNS-323

Håber at I kan hjæpe mig.
Avatar billede tachoo Nybegynder
31. juli 2008 - 16:07 #1
Her er et link til en simulering af routeren brugerflade ser ud, hvis det kan hjælpe lidt.

http://support.dlink.com/Emulators/dir655/login.html
Avatar billede tachoo Nybegynder
31. juli 2008 - 16:08 #2
Avatar billede jakobcl Nybegynder
01. august 2008 - 14:06 #3
Hej Tachoo,

Log ind på DIR-655 ved at skrive 192.168.0.1 i en webbrowser.

Når du logger ind skal du på Setup og Network Settings.
Nederst på siden skulle du gerne kunne finde den IP adresse som DNS'en har fået tildelt. F.eks. 192.168.0.150. Så skriver du denne adresse i en ny webbrowser og får adgang til interfacet for DNS'en.
Her skal du lave users eller grupper (husk at slette den der er default).

Husk også på routeren at min. åbne port 20 og 21 da disse er de aktive Porte til FTP.

Det var en lidt kort version, men håber du kan bruge det.