Avatar billede cyberxbs Nybegynder
31. juli 2008 - 23:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Slå IEEE 801.xx godkendelse fra

Hej Eksperter.

Hvordan slår man IEEE 801.xx godkendelse fra på netværks kortet.
Har læst dette kan løse problemet hvis man hele tiden ryger af det trådløse netværk.
Men Syntes ikke rigtig jeg kan finde nogle svar på hvordan det bliver slået fra !

Med venlig hilsen

Cyberxbs
Avatar billede renehinsch Praktikant
31. juli 2008 - 23:45 #1
Hvis du godt kan komme på nettet først og så siden ryger af jævnligt har det ikke noget med 802.1X at gøre. Her vil du slet ikke komme på hvis der er et problem. Det må være et andet problem. Prøv først at checke datoen for din WLAN driver under egenskaber på dit trådløse kort. Hvis den er mere end 12 mdr gammel så opdater den. Den bør være af nyeste dato og det løser ofte mærkelige problemer.
Avatar billede jakobcl Nybegynder
01. august 2008 - 13:59 #2
enig med Renehirch,

Men eller slår man det fra sådanne
- Gå i Start og Control Panel
- Dobbelklik på Netværks Forbindelsen
(Kan også være Netværk og Internet forbindelser, og i bunden af denne ligger Netværks Forbindelser)
- Højreklik på Deres trådløse forbindelse og vælg egenskaber
- Gå i fanebladet Trådløse Forbindelser
- Marker navnet på Deres netværk og vælg egenskaber.
- Klik på fanebladet Godkendelse....
- Fjern fluebenet fra IEEE 802.1x og tryk ok.
Avatar billede renehinsch Praktikant
01. august 2008 - 16:37 #3
Medmindre du har slået 802.1X til på dit access point kræves det ikke på klienten - fx din laptop. 802.1X kræver oftest en RADIUS server bagved det trådløse access point. Hvis det er et typisk hjemmenetværk har du ingen anvendelse for 802.1X.
Avatar billede cyberxbs Nybegynder
01. august 2008 - 19:44 #4
Har prøvet at opdaterer Wlan driver som var fra 2006.
Ser det lige an et par dage for at se om det virker.
Så vender tilbage om et par dage igen :-)
Avatar billede cyberxbs Nybegynder
02. august 2008 - 09:22 #5
Den hopper stadig af nettet en gang imellem.
Og tit skifter den over til en andet trådløst netværk !
Hvordan får man den til at blive på sit eget netværk og ikke selv skifter over til andre !
Avatar billede renehinsch Praktikant
02. august 2008 - 12:19 #6
Det gør den fordi signalet er for dårligt og fordi du enten har en profil til det andet trådløse netværk (SSID) eller har markeret at XP skal forbinde sig til alle netværk den kan finde. Den vælger så den der har det bedste signal. Hvis muligt kan du få dit AP til selv at vælge hvilken kanal den benytter eller selv prøve en anden kanal. Du benytter sikkert 2.4 GHz båndet og her skal du typisk vælge mellem kanal 1,6 eller 11. Brug evt netstumbler (gratis download) til at se hvilken kanal der har mindst signal (støj) fra andre og vælg den på dit AP. Du kan i øvrigt også prøve at opgradere firmware på dit AP.
Avatar billede cyberxbs Nybegynder
02. august 2008 - 21:40 #7
Hej renehinch.
Tak for din kommentar :-)
Hjælp mig lidt igang er ikke helt inde i dette trådløse netværk.
Hvad er dette AP du skiver om !
Kan du lave en beskrivelse om hvad jeg skal gøre er lidt dum til dette :-

Med venlig hilsen

Cyberxbs
Avatar billede cyberxbs Nybegynder
03. august 2008 - 08:38 #8
Nu har jeg prøvet at installere Netstumbler men programmet skriver :
No wireless adapter found.
Nogen ide til hvad som kan være galt !
Jeg kører programmet på en bærbar computer med trådløst netkort.
Avatar billede renehinsch Praktikant
03. august 2008 - 12:55 #9
Nej. Det er vist et andet spørgsmål. Du behøves ikke benytte netstumbler prøv i stedet at skifte kanal på AP og se om det hjælper. Det er alligevle det du skal nå du har kigget på kanalerne med netstumbler.
Avatar billede jakobcl Nybegynder
04. august 2008 - 08:19 #10
Det kan også være andre trådløse forstyrelser, såsom andre trådløse netværk, varme i gulvet, trådløse højtalere og baby alarmer etc.

Det kan da også være AP eller din PC. Bedste måde at tjekke, er hvis du kan låne en trådløs pc til og se om dem fange netværket bedre.
Avatar billede renehinsch Praktikant
17. august 2008 - 22:47 #11
Lukketid?
Avatar billede cyberxbs Nybegynder
05. marts 2009 - 22:24 #12
Lukker spørgsmålet der var ikke noget der hjalp nu er der installeret XP og den ryger ikke af nettet