Avatar billede lassechr Nybegynder
02. august 2008 - 16:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kun 2 ud af 5 på 5.1 surround system spiller

Hej eksperter.

Jeg har lige købt en helt ny acer bærbar med udmærkede specifikationer, og undrer mig derfor over, at jeg ikke kan spille med mere end 2 ud af mine 5 højtalere på mit 5.1 surround anlæg. Der er indgange i computeren til alle 3 stik, men jeg kan bare ikke ændrer indstillingerne nogle steder på computeren, fra computer-højtaler-system til 5.1 surround.

Realtek High Definition Audio
Avatar billede peet-49 Novice
02. august 2008 - 16:52 #1
Du skal have noget, der er indspillet med DolbySurround, ellers har du kun 2 kanals stereo.
Avatar billede lassechr Nybegynder
02. august 2008 - 16:56 #2
Noget der skal være indspillet med DolbySurround? Så du påstår at det musik jeg hører ikke er indspillet i ordentligt kvalitet? For det er jeg overbevist om at det er.. Der må da være noget jeg kan indstille et eller andet sted`? Måske i det afspilningsprogram jeg bruger, eller et eller andet?
Avatar billede japping Nybegynder
02. august 2008 - 17:36 #3
Du skriver at der er indgange i computeren til alle 3 stik. Hvad er det for nogle stik ?
Avatar billede lassechr Nybegynder
02. august 2008 - 17:45 #4
Altså det er bare 3 ledninger som sidder sammen som én, med et grønt, rødt og et sort stik i hver ende. Som er tilsluttet til anlægget i den ene ende, og de 3 indgange i computeren, som er grøn, rød og blå, i den anden ende. Den grønne til høretelefoner, rød til mikrofon, og blå til et eller andet jeg ikke lige umiddelbart ved hvad er. På min gamle stationære pc skulle jeg også bare tilslutte stikkene til de 3 indgange i computeren.
Avatar billede lassechr Nybegynder
02. august 2008 - 18:05 #5
når jeg tager stikket ud af den grønne, den til høretelefoner, så spiller ingen højtalere. Vil det så ikke sige, at computeren bare skal sættes til, at alle 3 indgange er til lyd, eller noget i den retning?
Avatar billede Jensen DK Novice
03. august 2008 - 06:23 #6
Du kan prøve at gå i kontroldpanel, klik på lyde og lydenheder, det billed der kommer frem klikker du på avanceret nede ved højtalerene, så kan du i rullemenyen stille den til 5.1 surround.
Avatar billede lassechr Nybegynder
03. august 2008 - 13:32 #7
har ikk noget i kontrolpanelet der hedder det.. Når jeg går ind i de menuer hvor jeg kan konfigurere lyd, kan jeg ikke vælge andet end den 2kanals stereo som den står på
Avatar billede Jensen DK Novice
03. august 2008 - 14:07 #8
Nå det er vista du har, troede at det var XP, så skal det gøres på en anden måde, den kender jeg ikke, mener dog at det skal gå via den runde knap nede til venstre.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. september 2008 - 08:12 #9
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man lukker / giver point i sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede zeacon Nybegynder
25. november 2008 - 22:57 #10
Køb et 5.1 lydkort til din PC. og derefter vil det virke
Avatar billede Jensen DK Novice
26. november 2008 - 06:25 #11
zeacon det er en nyinkøbt PC så skal det virke, ellers skal det laves på garanti, dit svar løser ikke problemet, det er en bærbar.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 09:02 #12
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede djmaster Nybegynder
30. november 2008 - 12:54 #13
Problemet ligger tildels i din forstærker. Hvis det er musik du hører, og gerne vil have alle højtalere til at spille skal du have forstærkeren indstillet til dolby pro logic II. Dette skulle i hvert fald løse dit problem når du afspiller musik.

Skal du bruge den til spil hvor der er surround lyd i, skal du på en eller anden måde vælge en 5.1 højtaler opstilling et sted i vista.