Avatar billede lundz Nybegynder
02. august 2008 - 22:24 Der er 7 kommentarer

login system

heej allesammen

jeg skal til at lave en hjemmeside med brugerlogin unden brug af CMS systemer...

hvordan laver jeg et login system best muligt?
Avatar billede janpolsen Nybegynder
02. august 2008 - 22:36 #1
Du kan evt. vælge at bruge Zend_Acl (http://framework.zend.com/manual/en/zend.acl.html) fra Zend Frameworket, så slipper du i hvert fald for en masse faldgrupper.
Avatar billede buttersi Nybegynder
02. august 2008 - 22:42 #2
Hvad går det der zend ud på?
Avatar billede janpolsen Nybegynder
02. august 2008 - 23:05 #3
Zend Framework er et kæmpe framework som har moduler indenfor stort set alt (http://framework.zend.com/manual/components) her i blandt Zend_Acl som kan bruges til login.

Alt efter hvad man er ude efter, ens kodestil og om man vil opfinde den dybe tallerken igen og igen eller om man vil bruge noget eksisterende og så komme hurtigere til den konkrete kode-opgave, så kan man vælge at bruge et framework.

Det lyder måske kompliceret, men det er kun et spørgsmål om at include/require en fil i starten af ens kode og så selvfølgelig lige sætte sig ind hvordan modulet bruges.
Avatar billede buttersi Nybegynder
02. august 2008 - 23:12 #4
Det er vel ikke gratis?
Avatar billede janpolsen Nybegynder
02. august 2008 - 23:15 #5
Jo da... Du henter det direkte fra http://framework.zend.com/download
Avatar billede lundz Nybegynder
10. august 2008 - 21:23 #6
er der ikke en af jer der kan lave et til mig hvis jeg kommer med info på databasen?
Avatar billede lundz Nybegynder
23. august 2008 - 00:51 #7
var der nogle der havde mod på at lave det?